بخشش اولیاء دم از قصاص قاتل فرزند خود در خوزستان پس از ۱۴سال

با همت و تلاش اعضای شعبه ۵۰ شورای حل اختلاف ویژه عشایر، ستاد صبر و همیاران صلح، اولیاء دم با گذشت و عفو قاتل فرزند خود، او را از چوبه دار نجات و زندگی دوباره‌ بخشیدند.

 علیرضا باوی رئیس توسعه حل اختلاف خوزستان گفت: ۱۴ سال پیش درگیری بین ۲ جوان بر سر اختلافات قبلی درگیری رخ می‌دهد که این نزاع منجر به قتل یک نفر از آنان می‌شود.

 علیرضا باوی می گوید: پس از این حادثه درگیری و اختلافی بین دو طایفه این ۲ جوان ایجاد شد و روز به روز همدیگر را تهدید و متهم می‌کردند که با دخالت و وساطت اعضای شعبه ۵۰ شورای حل اختلاف ویژه عشایر، ستاد صبر و همیاران صلح و همچنین بزرگان و ریش سفیدان منطقه از التهابات این اختلافات کاسته گردید و زمینه را برای ایجاد صلح و سازش فراهم نمودند.

به گفته او در این چند سال اعضای این شعبه با پادرمیانی و وساطت و برگزاری چندین جلسه با بزرگان طرفین، نتیجه تلاش‌های شبانه و روزی آنان به ثمر نشست و در پویش به عشق امام حسین می‌بخشم بین دو طایفه صلح و سازش ایجاد کردند و با جلب رضایت خانواده مقتول، قاتل مورد عفو و بخشش قرار گرفت و پس از ۱۴ سال انتظار اجرای حکم قصاص، از چوبه دار رهایی یافت.

این مقام مسئول گفت: شورا‌های حل اختلاف و ستاد صبر در طول چندین سال فعالیت پرونده‌های خیلی مهمی را با کمترین هزینه حل و فصل کردند و در ایجاد آرامش بین مردم نقش سازنده‌ی داشته اند و لازم است که این نهاد تقویت و مورد حمایت بیشتری قرار بگیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.