رزمایش پدافند زیستی با محوریت بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو

بمناسبت هفته پدافند غیر عامل صورت پذیرفت رزمایش پدافند زیستی در استان خوزستان با محوریت بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو برگزار شد.

رزمایش پدافند زیستی در استان خوزستان با محوریت بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) در شهرستان اهواز با استفاده از اکیپ‌های عملیاتی دامپزشکی، برگزار گردید.

عبدالله محمد حسنی مسئول پدافند غیر عامل دامپزشکی خوزستان گفت: این رزمایش با بهره گیری از ۴ اکیپ عملیاتی بررسی و مبارزه با از بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان در روستای الباجی شهرستان اهواز به اجرا درآمد.

او می‌گوید: در این مانور اقدامات بهداشتی و قرنطینه ایی لازم جهت پیشگیری وکنترل بیماری از قبیل انجام اقدامات بهداشتی برای افراد مبتلا و مشکوک به بیماری، کنترل تردد و برقراری قرنطینه ایی، سمپاشی منطقه آلوده وسایر مناطق پرخطر صورت پذیرفت.

محمد حسنی گفت: برای افزایش سطح آگاهی و ارتقای سطح آگاهی روستاییان در این مانور یک روزه یک دوره آموزشی آشنایی با تب کریمه کنگو نیز برگرار گردید.

مسئول پدافند غیر عامل دامپزشکی خوزستان می گوید: بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) یک بیماری ویروسی حاد، تب دار و خونریزی دهنده در انسان می‌باشدکه درفصول گرم سال همزمان با فصل فعالیت مخزن بیماری (کنه ها) بیشترمی شود این بیماری درکشور‌های همسایه ایران نظیرافغانستان، پاکستان، عراق و ترکیه بروز قابل توجهی دارد و بیماری فوق جزءخطرناکترین بیماری‌های مشترک بین انسان و دام است ودر دام فاقد علائم بالینی بوده و درصورت عدم تشخیص بموقع در انسان مبتلا می‌تواند موجب مرگ میر بالا شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.