رئیس اداره نظارت بر بهداشت و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: تاکنون موردی از ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو در استان گزارش نشده است.

عبدالله محمد حسنی  رئیس اداره نظارت بر بهداشت و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: مورد خاصی در خصوص تب کریمه کنگو در شهروندان گزارش نشده است  و بطور کلی در دام نیز علائم خاصی وجود ندارد.

او می‌گوید: باتوجه به اینکه کنه ناقل  بیماری تب کریمه کنگو بوده  و در محیط نگهداری دام‌ها وجود دارد، اکنون که فصل گرم سال است و جمعیت کنه‌ها افزایش می‌یابد توصیه می‌شود  دامداران ، سلاخان، قصابان، کارکنان کشتارگاه و کسانی که با دام سرو کار  دارند از تماس مستقیم با دام و جداسازی کنه  از بدن دام  پرهیز کنند.

  رئیس اداره   نظارت بر بهداشت و مواد غذایی اداره کل دامپزشکی خوزستان به خوزستانی‌ها توصیه کرد گوشت قرمز مصرفی خود را از مراکز مجاز تحت نظارت بهداشتی بازرسان دامپزشکی تهیه کرده و دقت کنند لاشه گوشت  خریداری شده دارای مهر تاییدیه  دامپزشکی باشد.

آقای محمدحسنی  ادامه داد: اگر  دام مبتلا به این بیماری کشته شود  در صورتی که گوشت آن حداقل به مدت ۲۴ ساعت  در دمای ۰ تا ۴ درجه نگهداری شود ویروس از بین رفته و مصرف آن مشکلی ندارد.

او به خانم‌های خانه دار نیز توصیه کرد حتما در هنگام تهیه و مصرف گوشت قرمز از دستکش استفاده کنند تا مشکلی برای آن‌ها پیش نیاید.

تب کریمه کنگو یک بیماری حاد تب‌دار و خون‌ریزی دهنده است که از طریق گزش کنه یا تماس با خون یا ترشحات یا لاشه دام و انسان آلوده منتقل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.