تجهیز و بروزرسانی ماشین‌آلات امدادی مخصوصاً تجهیزات کوهستانی حدود ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

مسعود مثنوی مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: ذخایر امدادی استان طی چند مرحله شارژ شده است و از نظر پتو، چادر و موکت کمبودی نیست و بسته‌های غذایی ۷۲ ساعته در حال شارژ است.

وی با بیان اینکه طرح زمستانه از اول آذرماه آغاز می‌شود، افزود: ۲۲ پایگاه امداد و نجات در استان وجود دارد که ۱۳ پایگاه ثابت جاده‌ای، ۵ پایگاه کوهستانی و چهار پایگاه نیز پایگاه موقت در فصل زمستان هستند.


بیشتر بخوانید


مثنوی با بیان اینکه همکاران در کشیک اضطراری و تلفن امداد ۲۴ ساعته پاسخگوی مردم هستند، اضافه کرد: ۵۴۰ امدادگر در فصل زمستان در پایگاه‌های امدادی استان تقسیم می‌شوند و به صورت شبانه‌روزی خدمت‌رسانی می‌کنند.

وی ادامه داد: ماشین‌آلات هلال‌احمر درگیر امدادرسانی به سیل‌زدگان بودند و نیاز به سرویس و تعمیرات داشتند که بخش عمده تعمیرات انجام شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر چهارمحال و بختیاری گفت: متاسفانه ماشین‌آلات امدادی خیلی به‌روز نیستند و بیشتر فرسوده‌اند که تجهیز و به‌روزرسانی آن‌ها مخصوصاً تجهیزات کوهستانی حدود ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار لازم دارد.

مثنوی افزود: هلال‌احمر استان از نظر نیروی انسانی کمبودی ندارد و در پایگاه‌های امداد مستقر هستند و دوره‌های بازتوانی، امدادونجات و ... به صورت متناوب برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار