آیین نمادین روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در دبیرستان دخترانه شاهد رشت با حضور نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار برگزار شد.

در آستانه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و گرامیداشت روز دانش آموز، زنگ استکبارستیزی در مدارس گیلان همزمان با سراسر کشور طنین انداز شد.

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت در آیین جشن روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و روز دانش آموز با گرامیداشت یوم الله سیزده آبان و تبریک روز دانش آموز گفت: نظام استکباری همیشه استعمارگری و بهره کشی از کشور تحت سلطه را در برنامه‌های خود داشته وبدخواهان نظام بخوبی فهمیده اند که آینده سازان کشور ایران اسلامی دانش آموزان و دانشجویانی هستند که پرورش یافته مکتب حسینی و مجهز به سلاح ایمان هستند.

آیت الله رسول فلاحتی به تعالی زنان ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف کشور اشاره کرد و افزود: دشمنان اسلام قصدشان کمرنگ کردند اعتقادات و باور مردم ما است و با طرح مسئله حجاب کانون خانواده‌ها را نشانه گرفته اند.

او همچنین تظاهرات دانش‌آموزان در سال ۱۳۵۷، تبعید امام خمینی (ره) و تسخیر لانه جاسوسی ۱۳۵۸ را سه واقعه تاریخی ۱۳ آبان دانست.

استاندار گیلان هم در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دانش آموز گفت: ۱۳ آبان جشن ملی ایرانیانی است که برای پیروزی انقلاب اسلامی علاوه بر مبارزه با تمام توان استقلال کشور را نیز حفظ کردند.

اسدالله عباسی ایمان به خدا، بصیرت و آگاهی را رمز موفقیت دانش آموزان و دانشجویان دانست و افزود: امروز دشمنان از رشد علمی جوانان و توسعه کشور به شدت ترسیده و سعی دارد با هر ترفندی مسیر علم آموزی را به انحراف بکشاند.

محمد فائزی، مدیرکل آموزش و پرورش گیلان نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز همزمان با کشور زنگ استکبار ستیزی در ۳ هزار و ۸۰۰ مدرسه گیلان به صدا درآمد، گفت: برگزاری جشن روز ملی مبارزه با استکبار جهانی و گرامیداشت سالروز شهادت دانش آموز شهید محمد حسین فهمیده فرصت مناسبی برای انتقال آموزه‌ها به نسل جوان و نوجوان است تا بدانند که ما چه عقبه‌ای را پشت سر گذاشته ایم تا به عزت و سربلندی برسیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.