معاون فرماندار کوهبنان گفت: احداث کتابخانه شهر کوهبنان که تامین اعتبار شده در اولویت برنامه‌ها قرار دارد

جلسه ستاد هفته کتاب و کتابخوانی با حضور معاون فرماندار، رئیس دفتر نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، شهردار کوهبنان، فرمانده قرارگاه انتظامی شهرستان، رئیس شورای شهر، مسئول ادارات ارشاد اسلامی، امور کتابخانه‌ها و معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش کوهبنان، رئیس و کتابداران کتابخانه عمومی شهید اول برگزار شد.

در ابتدای این جلسه محسن ایزدی معاون فرماندار کوهبنان گفت: احداث کتابخانه شهر کوهبنان که تامین اعتبار شده در اولویت برنامه‌ها قرار دارد تا پروژه‌ای مناسب و در خور شان شهرستان تاریخی و عارف پرور کوهبنان بام فرهنگی استان کرمان ساخته شود.

در ادامه خلیل الله باقی زاده گفت: هفته کتاب و کتابخوانی از ۲۴ آبان ماه با شعار ما همانیم که می‌خوانیم شروع می‌شود که ارگان‌های فرهنگی جهت ارتقای فرهنگ مطالعه فعالیت ویژه خواهند داشت.

باقی زاده افزود: دیدار با علما و ائمه جمعه، دیدار با اهالی قلم و صاحب اثر، گلباران قبور مطهر شهدای گمنام، برگزاری نماز وحدت ادارات کوهبنان و برگزاری محفل ادبی از جمله برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی هستند.

او ابراز داشت: نواختن زنگ هفته کتاب در یکی از مدارس، معرفی کتاب‌های بروز برای سلایق مختلف، تلاش برای مطالعه کتاب به صورت خانوادگی، تعامل با کانون‌های مساجد از جمله برنامه‌های هفته کتاب و کتابخوانی هستند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی کوهبنان افزود: مراسم روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در ۲۴ آبان ماه به صورت ویژه برگزار می‌شود در این راستا از وجود رسانه‌ها و فضای مجازی بهره خواهیم برد.

او ابراز داشت: در شهر کوهبنان سه کتاب فروشی داریم که فعالیت برخی از آنان به چهار دهه پیش بر می‌گردد که تجلیل از فعالان این عرصه در هفته کتاب برگزار خواهد شد.

باقی زاده بیان داشت: برگزاری همایش پیاده روی و دوچرخه سواری، برگزاری مسابقه نقاشی، قصه گویی ویژه کودکان، بازدید دانش آموزان از فضای کتابخانه از جمله برنامه‌های هفته کتاب در شهرستان کوهبنان هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار