رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۱۴۱ مددجو با همت دستگاه قضایی استان از زندان آزاد شدند.

علی شعبانی رئیس کل دادگستری استان قزوین گفت: در ۶ ماهه نخست سال جاری با همت دادگستری استان قزوین، ۱۴۱ محکوم مالی و جرائم غیرعمد از زندان‌های استان آزاد شدند و به آغوش گرم خانوده و جامعه بازگشته‌اند.

شعبانی در ادامه بیان داشت: مبلغ کل بدهی این زندانیان آزاد شده ۵۲۱ میلیارد ریال بوده که مبلغ ۳۰۷ میلیارد ریال با ثبت اعسار، مبلغ ۱۴۸ میلیارد ریال با گذشت شکات پرونده، ۱۴ میلیارد پرداخت تسهیلات و ۴۷ میلیارد ریال پرداخت کمک بلاعوض و ۵ میلیارد ریال آن نیز توسط خانواده مددجویان تامین شده است.

مقام ارشد قضایی استان با بیان اینکه رویکرد دستگاه قضایی استان قزوین بر این است تا با زندانی شدن هر فرد از همان روز برای آزادی او تلاش کند، افزود: این در شرایطی است که فرد زندانی نیز در مسیر اصلاح قرار گیرد تا دستگاه قضایی بتواند با استفاده از ظرفیت‌های قانونی و نهاد‌های ارفاقی شرایط آزادی آن‌ها را فراهم کند.

وی یادآور شد: بسیاری از زندانیان به دلیل غفلت، ناآگاهی، مسائل اقتصادی، معیشتی و اجتماعی مرتکب جرم و گرفتار زندان شده‌اند و باید خود را در مسیر اصلاح قرار دهند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین در ادامه گفت: تلاش دستگاه قضایی استان بر فراهم شدن شرایط بازگشت مجدد زندانیان اصلاح شده به جامعه است و قطعاً حمایت‌های قانونی دستگاه قضایی از اینگونه مددجویان صورت می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار