بخشودگی ۵۰ درصدی آب بها برای کشاورزانی که طرح اصلاح الگوی کشت را اجرا کنند

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: بخشودگی ۵۰ درصدی آب بها برای کشاورزانی که طرح اصلاح الگوی کشت را اجرا کنند، در نظر گرفته شده است.

مهاجر، معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی گفت: یکی از مشکلات اساسی بخش کشاورزی و مصرف کنندگان، بحث کمبود آب است، بنابراین دولت به این نتیجه رسید که اجرای الگوی کشت را که توسط مجلس شورای اسلامی ابلاغ شده را به اجرا درآورد.

او افزود: این طرح با کمک وزارت کشور، وزارت نیرو، وزارت اقتصاد، سازمان محیط زیست، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و دیگر ارگان‌ها در دستور کار قرار گرفته است تا بتوانیم بهترین الگوی کشت را برای کشورمان رقم بزنیم.

معاون امور زراعت وزیر جهاد کشاورزی افزود: بخشودگی ۵۰ درصدی آب بها برای کشاورزانی که این طرح را اجرا کنند در نظر گرفته شده است.

مهاجر گفت: در اجرای این طرح تحویل حجمی آب را در اجرای الگوی کشت در نظر گرفته ایم تا در نهایت بتوانیم تا چند سال آینده تولید را مشتری مداری کنیم و کشاورزان را به این سمت ترغیب کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان یزد هم با اشاره به اینکه ۱۱۳ هزار هکتار از اراضی استان یزد زیرکشت محصولات زراعی و باغی است گفت: اجرای طرح الگوی کشت موجب کاهش ۶ درصدی مصرف آب معادل، افزایش ۱۸ درصدی بهرهوری آب، افزایش ۱۱ درصدی تولید و افزایش ۱۵۸ درصدی تولید دانه‌های روغنی می‌شود.

وکیلی افزود: امیدواریم با حمایت از کشاورزان در زمینه تامین کود و بیمه محصولات کشاورزی زمینه ترغیب کشاورزان به کشت‌های کم آبخواه و متناسب با طرح اصلاح الگوی کشت را در استان یزد فراهم کنیم.

الگوی کشت عبارت است از تعیین یک نظام کشاورزی با مزیت اقتصادی پایدار مبتنی بر سیاست‌های کلان کشور، دانش بومی کشاورزان و بهرهگیری بهینه از پتانسیل‌های منطق‌های با رعایت اصول اکوفیزیولوژیک تولید محصولات کشاورزی در راستای حفظ محیط زیست است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.