منظور در جمع مسئولان استان مرکزی گفت: ارائه اظهارنامه مالیاتی و خوداظهاری درآمد‌ها ۳ برابر افزایش داشته است.

جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مرکزی با حضور معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور، مسئولان استانی و برخی مدیران وفعالان اقتصادی بخش خصوصی برگزار شد و در این جلسه برخی حاضران به نمایندگی از فعالان اقتصادی به بیان دیدگاه، نظرات و مسائل و مشکلات خود پرداختند.

داود منظور، معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور در این جلسه گفت: با دسترسی به اطلاعات اقتصادی مودیان و ارائه داده‌ها و اطلاعات اقتصادی مودیان به آن‌ها در فصل اظهارنامه باعث شده ارائه اظهارنامه مالیاتی و خوداظهاری درآمد‌ها افزایش یابد به طوری که ارائه اظهارنامه مالیاتی و خوداظهاری درآمد‌ها نسبت به سال گذشته ۳ برابرافزایش داشته است.

منظور افزود: بسیاری از مودیان در بخش‌های مختلف بخصوص در بخش حقوقی و شرکت‌ها موجب بهبود درآمد‌های عمومی نسبت به سال گذشته شده است.

او اضافه کرد: ایجاد عدالت مالیاتی در بین مودیان، تشویق مودیان به ارائه شفاف اطلاعات اقتصادی و درآمدی، برنامه ریزی برای افزایش خود اظهاری مودیان و رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی بر اساس مستندات از جمله مهمترین اولویت‌ها برای ایجاد عدالت رویه در پرونده‌های مالیاتی است.

معاون وزیر اقتصاد و رئیس کل سازمان امور مالیاتی کشور بیان کرد: در نظام مالیاتی کشور تلاش می‌شود ضمن حفظ و بهبود درآمد‌های عمومی کشور بگونه‌ای عمل شود که مالیات هیچ گونه بازدارندگی در بخش تولید ایجاد نکند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.