پایان خرداد، پایان فرصت ارائه اظهارنامه مالیاتی

صاحبان مشاغل و مؤدیان تا انتهای خرداد فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم کنند.

 مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی در جمع خبرنگاران تسلیم اظهارنامه مالیاتی از مهمترین مواردی است که مودیان باید مورد توجه قرار دهند و تا پایان خردادماه فرصت دارند اظهارنامه مالیاتی خود را به اداره امور مالیاتی تسلیم کنند.
میرمحمدی افزود: تبصره ماده ۱۰۰ به جای اظهارنامه است و مودیانی که مشمول این تبصره هستند باید تا پایان خردادماه جاری نسبت به تکمیل فرم آن اقدام کنند و یا می‌توانند فرم تبصره ماده ۱۰۰ را پُر کنند که در این خصوص اشخاصی که فروش یا درآمدشان زیر ۶ میلیارد و ۷۲۰ میلیون تومان است مشمول این تبصره می‌باشند و می‌توانند از طریق سایت بعنوان تسلیم اظارنامه فرم را پر کنند.
او افزود: اگر مودیان تا پایان خردادماه اظهارنامه مالیاتی خود را تسلیم نکنند، طبق قانون از هرگونه معافیت، وام، تقسیط و بخشودگی جرایم محروم می‌شوند.
 مدیرکل امور مالیاتی استان مرکزی گفت: اظهارنامه نامه مالیاتی باید دارای اعداد و ارقام باشد و نباید اشتباهی صورت گیرد چرا که اگر اشتباهی باشد مسئولیت آن برعهده مودی است.
 میرمحمدی در ادامه به قانون پایانه‌های فروشگاهی و سامانه مودیان به عنوان یک قانون جدید اشاره کرد و گفت: از اول امسال اشخاص حقوقی به جزء ماده ۱۶ قانون مالیات بر ارزش افزوده، فراخوان شدند.
او افزود: تمامی اشخاص حقوقی که از اول امسال فراخوان شدند، مکلف به رعایت این قانون هستند و تکلیفی بر عهده آن‌ها است و مودیان بایستی از این تکالیف از جمله ثبت نام، شناسایی مالیاتی داشته باشند و باید صورت حساب‌هایی که صادر می‌کنند بصورت الکترونیکی باشد و اگر بصورت الکترونیک نباشد مشمول جریمه می‌شوند.

برچسب ها: اظهارنامه ، مالیات
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.