مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم گفت: فاز نخست طرح هوشمندسازی فضای سبز در مجموعه باغ پرندگان و بوستان بانوان اجرا می‌شود.

علی مؤمن حجازی با اشاره به اینکه یکی از وظایف سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم هوشمندسازی شهر در ابعاد و حوزه‌های مختلف است، اظهار کرد: یکی از برنامه‌هایی که در سال ۱۴۰۱ در دستور کار سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات قرار دارد، هوشمند سازی (آبیاری و روشنایی) بوستان‌ها از نظر بهینه کردن مصرف انرژی است.

او با بیان اینکه در آینده‌ای نزدیک فاز اول طرح هوشمند سازی فضای سبز در مجموعه باغ پرندگان و بوستان بانوان پیش‌بینی‌شده است، عنوان کرد: در این راستا جلسات متعددی با شرکت‌های فعال در این زمینه و همکاران در سازمان فضای سبز شهرداری برگزار شده است.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری قم در جلسه‌ای که با همین موضوع برگزار شد، با مثبت دانستن این طرح ابراز کرد: با نصب مجموعه‌ای از سخت‌افزار‌ها و سنسورها، دمای هوا، میزان رطوبت خاک و همچنین میزان آب موردنیاز برای آبیاری فضای سبز بوستان‌ها و در نهایت بحث آبیاری هوشمند اتفاق می‌افتد.

او بیان کرد: میزان مصرف آب در حالت هوشمند سازی و میزان بهینه شدن این مصرف و میزان مصرف آب در بوستان‌ها و سپس مقایسه‌ی آن در حالت غیرهوشمند سازی به تفکیک مصرف آب شرب و همچنین آبیاری مجموعه فضای سبز از طریق چاه‌های آب و… از طریق نرم‌افزار‌هایی که در نظر گرفته‌شده است، در قالب یک پنل گزارشی به مدیران مرتبط ارائه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار