رئیس‌جمهور اوکراین نسبت به روی کار آمدن جمهوری خواهان در آمریکا و کم شدن کمک‌های واشنگتن به کی یف ابراز نگرانی کرد.

ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین امروز جمعه به روزنامه اسپانیایی «ال پایس» گفت اگر حزب جمهوری‌خواه در هفته آینده اکثریت کنگره را به دست آورد، واشنگتن ممکن است روند کمک‌های خود به اوکراین را آهسته کند.

زلنسکی گفت: در حال حاضر، دولت آمریکا تحت ریاست دموکرات‌ها حامی اصلی نظامی و اقتصادی کی یف است، در حالی که ظهور جمهوری خواهان می‌تواند روند تصمیم گیری، به ویژه در مورد اوکراین را «آهسته» کند.

وی ادامه داد: ما به انتخاب آن‌ها احترام خواهیم گذاشت، اما فکر می‌کنم آن‌ها همچنین به انتخاب شهروندان خود به نفع اوکراین، به نفع مبارزه برای دموکراسی، آزادی، حقوق بین الملل و حقوق بشردوستانه احترام خواهند گذاشت.

زلنسکی گفت که ترس‌های مشابهی در هنگام تغییر دولت‌ها در انگلیس و اسپانیا داشته، اما این ترس‌ها محقق نشد.

در اواسط اکتبر، جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا ابراز نگرانی کرد که جمهوری‌خواهان می‌توانند کمک‌های آتی به اوکراین را به خطر بیاندازند، پس از آن که کوین مک کارتی، رهبر فعلی اقلیت مجلس نمایندگان، قول داد در صورتی که جمهوری‌خواهان پس از انتخابات آتی اکثریتکنگره را به دست آورند، نوشتن چک‌های سفید به کی‌یف را متوقف کند.

در ۸ نوامبر، انتخابات میان دوره‌ای هر دو مجلس نمایندگان و سنای در کنگره آمریکا برگزار می‌شود. آمریکایی‌ها باید کل مجلس نمایندگان و یک سوم سنا را دوباره انتخاب کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار