آژانس بین المللی انرژی اتمی همگام با سیاست کشورهای غربی در قبال کی یف می‌گوید بازرسانش هیچ نشانه‌ای از وجود «بمب کثیف» در اوکراین پیدا نکردند.

دیده بان هسته‌ای سازمان ملل اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای از فعالیت هسته‌ای در سه سایت اوکراین یافت نشده است. این اقدام بنا به درخواست دولت اوکراین در خاک این کشور انجام شده است.

اوکراین از نتیجه اعلام شده توسط آژانس بین المللی انرژی اتمی استقبال کرده است.
مسکو بار‌ها اعلام کرده که دولت زلنسکی به دنبال استفاده از بمب کثیف در خاک اوکراین  و اتهام زنی به روسیه است. بمب کثیف یک وسیله انفجاری حاوی مواد رادیواکتیو است.

ولودیمیر زلنسکی، رییس جمهور اوکراین با استقبال از گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی در یک سخنرانی ویدئویی ادعا کرد: تنها چیز‌های کثیف در منطقه ما در حال حاضر کسانی هستند که در مسکو هستند که متأسفانه کنترل دولت روسیه را به دست گرفته‌اند و اوکراین و کل جهان را به وحشت می‌اندازند.

در روز‌های اخیر رسانه‌های روسی به نقل از «ایگور کریلوف»، رئیس نیرو‌های حفاظت هسته‌ای روسیه نوشته بودند که طبق اطلاعات به دست آمده دو سازمان تحت حمایت اوکراین با دستور العمل‌های ویژه‌ای در حال ساخت نوعی بمب اتمی با عنوان بمب کثیف هستند. روسیه پیشتر اعلام کرده بود این دو مکان را شناسایی کرده و گفته بود که آن‌ها کارخانه‌هایی در قسمت شرقی کی‌یف هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۴ ۱۳ آبان ۱۴۰۱
وقتی اژانس دراختیار غربی هاست به این سرعت به نتیجه میرسد ولی در ایران با بیشترین بازرسی ها به نتیجه نرسیده است . سیاست یک بام و دو هوای آژانس پیداست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۴ ۱۳ آبان ۱۴۰۱
از طرف آمریکا اومده می خواد بمب کثیف پیدا کنه . جوک داری میگی . اگه پیدا میکردی باعث تعجب می شد. خنگ خودت و اون اربابای آمریکاییتن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۴ ۱۳ آبان ۱۴۰۱
دروغ کثیف آژانس مثل دروغ سلاح میکروبی در عراق یا سلاح هسته ای در ایران.....آژانس‌های غربی به دروغگویی کثیف مشهورند
آخرین اخبار