مدیر گروه سینما گفت: ما در دفتر تکنولوژی آموزشی بحث فرایند انتقال آموزش و تربیت را از طریق سینما دنبال می‌کنیم.

حمید قاسم‌زادگان جهرمی، عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان و مدیر گروه سینما در برنامه «سینما معیار» رادیو گفت‌وگو درباره ماهیت و اهداف جشنواره فیلم رشد گفت: جشنواره فیلم رشد که عنوان اصلی آن جشنواره بین‌المللی فیلم‌های تربیتی و آموزشی رشد است، سال‌هاست برگزار می‌شود و از آنجایی که بعد از انقلاب بحث آموزش و پرورش در جایگاه ویژه‌تری قرار گرفت، این جشنواره همچنان مورد توجه بود. 

قاسم‌زادگان جهرمی ادامه داد:، اما به دلیل حضور جشنواره‌های دیگر که از بودجه و تبلیغات برخوردار بودند، این جشنواره کمتر مورد توجه قرار گرفت. وزارت آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی که به آموزش و پرورش وابسته هستند، دفتر تکنولوژی آموزشی وجود دارند که ما فرایند انتقال آموزش و تربیت را از طریق سینما دنبال می‌کنیم. 

عضو هیئت علمی دانشگاه فرهنگیان در پاسخ به این سوال که در داوری فیلم رشد بحث تفکیک آموزش و سینما چگونه خواهد بود، افزود: اعتبار هر جشنواره‌ای به این است که تخصصی باشد و محتوای خوبی داشته باشد. جشنواره فیلم رشد تفکیک شده و بخش‌های مختلف دارد. ما در داوری جشنواره به هر دو جنبه فیلم توجه می‌کنیم. یعنی اگر فیلمی خیلی به مسائل آموزشی توجه کرده، ولی به مسائل سینمایی توجه زیادی نکرده، اگر کیفیت مسائل آموزشی بالایی داشته باشد، از جشنواره کنار گذاشته نمی‌شود. 

وی در پاسخ به این سوال که رده سنی سازندگان آثار در چه بازه‌ای قرار می‌گیرد، توضیح داد: فیلم‌سازان در حوزه دانش آموزی، در حوزه دانشجو - معلمان و معلمان هستند. هر کسی که دانش آموز باشد و توانایی‌اش را داشته باشد، می‌تواند در این جشنواره شرکت کند. 

قاسم‌زادگان جهرمی افزود: از آنجایی که من داور جشنواره‌های وزارت آموزش و پرورش در حوزه فیلم، تئاتر و ... بودم، می‌دیدم این دانش آموزان یک سر و گردن از سازندگان آثار خارجی بالاتر هستند. در دانشکده‌های سینمایی هم می‌بینم همان دانش‌آموزانی که در دوره دانش آموزی جشنواره حضور داشتند، همچنان در دانشکده‌ها فیلم‌های خوبی می‌سازند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.