محققان ژاپنی فولیکول‌هایی را برای مو تولید کرده اند که به درمان طاسی کمک خواهد کرد.

محققان ژاپنی موفق به ایجاد فولیکول‌های مو در آزمایشگاه شدند که می‌تواند به توسعه درمان‌هایی برای مشکلات ریزش مو و طاسی کمک کند.

این تیم تحقیقاتی، اندامک‌های فولیکول مو را در آزمایشگاه ساخته و فولیکول‌های مو را با بازدهی نزدیک به ۱۰۰ درصد تولید کردند.

فولیکول‌های کاملاً بالغ به طول حدود ۳ میلی‌متر در طی ۲۳ روز کشت در آزمایشگاه تولید شدند و این تیم قصد دارد سیستم کشت اندامک را با سلول‌های انسانی بهبود بخشد.

فوکودا استاد دانشکده مهندسی دانشگاه یوکوهاما می‌گوید: گام بعدی ما استفاده از سلول‌های منشأ انسانی و درخواست برای توسعه دارو و پزشکی احیاکننده است.

وی همچنین اضافه کرد که درک کامل این مکانیسم یک چالش بزرگ است و تحقیقات آینده می‌تواند راه‌های جدیدی را برای ایجاد اختلالات ریزش مو باز کند.

طاسی شایع‌ترین الگوی ریزش مو در مردان است، اگرچه ممکن است زنان را نیز درگیر کند و در مردان با ژن‌ها و هورمون‌های مردانه مرتبط است.این الگوی خاصی از عقب نشینی دارد که از جلوی سر مو به شکل حرف انگلیسی (M) شروع می‌شود.

این مسئله باعث می‌شود تا شیوه مذکور را از طاسی الگوی زنانه که به صورت کاهش عمومی تراکم مو است و نه در یک منطقه خاص، متفاوت می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار