مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از رایزنی با هلدینگ‌های بزرگ فروش صنایع دستی برای ورود به حوزه صنایع دستی کرمانشاه خبر داد.

محمدرضا سهیلی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با اشاره به نارضایتی و گلایه هنرمندان صنعتگر کرمانشاه از شرایط این حوزه، گفت : معتقدم مشکل اصلی و اساسی صنایع دستی کرمانشاه به حوزه بازاریابی و فروش مربوط است، چراکه ما تولید کننده داریم، اما، چون فروش ندارند این کار را کنار می‌گذارند.

وی تصریح کرد: در کنار اقداماتی همچون احداث بازارچه‌ها و برپایی نمایشگاه ها، یکی از راهکار‌های اساسی برای حل این مشکل راه اندازی هلدینگ‌های فروش صنایع دستی در استان است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان اضافه کرد: در این راستا از دو نهاد انجمن و مجمع هنرمندان صنایع دستی استان خواسته ایم تا برای راه اندازی یک هلدینگ اقدام کنند. با مجموعه‌های فروش خوب در تهران و هلدینگ‌های بزرگ فروش صنایع دستی هم رایزنی‌هایی داشته ایم تا آن‌ها را به کرمانشاه بیاوریم.

سهیلی در خصوص نحوه فعالیت این هلدینگ‌ها هم گفت: هلدینگ‌های فروش صنایع دستی، علاوه بر بحث آموزش، طرح‌های مد نظر خود را به هنرمندان صنایع دستی می‌دهند تا طبق آن‌ها تولیداتشان را انجام دهند و خرید تولیدات را هم تضمین می‌کنند و در نهایت آن را بسته بندی و به فروش می‌رسانند.

وی خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که این هلدینگ‌ها برای تولید به هنرمندان صنعتگر می‌دهند، طرح‌های بازاری، مطابق سلیقه روز و ذوق مخاطبان است که این مسئله می‌تواند مشکل فروش صنایع دستی کرمانشاه را حل کند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.