ضرورت مجوز برای فروش گیاهان دارویی در عطاری‌ها

مدیر امور طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: عطاری‌ها برای فروش گیاهان دارویی باید مجوز فعالیت از اتحادیه داشته باشند.

سید جواد مجتبوی مدیر امور طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: همه مراکز خدمت رسانی که اعمال یداوی و یا نسخه دارویی برای بیماران ارائه می‌کنند باید دارای مدرک علمی لازم باشند در غیر این صورت به عنوان مداخله گر در حوزه طب سنتی شناخته می‌شوند.

او افزود: برخی از مداخله گران با مدارک جعلی و بدون اعتبار مشغول فعالیت در این حوزه هستند این در حالی است که مجوز در حوزه طبابت فقط از طریق معاونت درمان باید دریافت شود و دیگر مدارک هیچ گونه اعتبار قانونی ندارد.

مدیر امور طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: نظارت و برخورد با متخلفان که بدون مدرک علمی و یا مجوز به فعالیت در حوزه طب سنتی اقدام می‌کنند از حوزه‌های فعالیتی طب ایرانی و مکمل دانشگاه است.

 مجتبوی بیان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۷۹ مورد شکایت مردمی در حوزه طب سنتی به ثبت رسیده است که مطابق قانون با متخلفان برخورد شده است.

او تصریح کرد: شکایات مردمی از حوزه ارایه خدمات طب سنتی به سامانه ۱۹۰ ارجاع داده می‌شود.

مدیر امور طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد تأکید کرد: مراکز مجاز تحت نظر مدیریت طب ایرانی و مکمل این دانشگاه شامل مطب ها، درمانگاهی بخش خصوصی دارای مجوز و مراکز فروش گیاهان دارویی (عطاری) است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار