مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری گفت: به هفته کتاب، ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب استان از ۲۱ تا ۲۷ آبان‌ماه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

محمدرضا مظاهری گفت: به مناسبت سی‌امین دوره هفته کتاب با شعار «ما همانیم که می‌خوانیم»، ویژه‌برنامه‌های هفته کتاب استان از ۲۱ تا ۲۷ آبان‌ماه در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد برگزار می‌شود.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی و نهضت مطالعه مفید، رونق بخشیدن و احیای نقش کتابخانه‌های مساجد در اعتلای فرهنگ عمومی از مهمترین اهداف برگزاری این ویژه‌برنامه هاست.


بیشتر بخوانید


وی اضافه کرد: برپایی نمایشگاه‌های محله‌محور کتاب، شناسایی نویسندگان و تولیدکنندگان کتاب در مساجد، دعوت از نویسندگان و صاحبان کتاب استانی جهت حضور در کتابخانه‌ها، برگزاری جلسات معرفی و نقد کتاب، اجرای طرح پالایش کتاب در کتابخانه‌های منتخب، برگزاری مسابقه تولید روزنامه‌دیواری با موضوع کتاب و کتابخوانی، برگزاری نشست‌های نقد و بررسی کتاب و تجهیز کتابخانه‌های مساجد به قفسه کتاب، میز و صندلی مطالعه از جمله مهم‌ترین این برنامه‌ها است.

مظاهری، اجرای طرح «نذر کتاب» شامل جمع‌آوری و اهدای کتاب، گردش کتاب در کتابخانه‌های مساجد استان به‌ویژه کتابخانه‌های مساجد روستایی و عشایری، بازدید از کتابخانه‌های مساجد و تکریم فعالان حوزه کتاب و کتابخوانی شامل کتابداران، اعضای فعال کتابخانه، ناشران برتر حوزه فرهنگ و هنر مساجد، نویسندگان و ترویج‌کنندگان کتاب‌خوانی در قالب طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» از جمله ویژه‌برنامه‌های کتابخانه‌های مساجد استان در هفته کتاب برشمرد.

وی با اشاره به اینکه طرح ملی «شنبه‌های کتاب مساجد» یکی از مهمترین برنامه‌های مساجد در حوزه کتاب و کتابخوانی ست، اظهار کرد: در این طرح ائمه جماعات و کتابداران کتابخانه‌های مساجد با معرفی کتاب‌های مفید، گام بلندی در نشر و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی برمی‌دارند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان مطرح کرد: در هفته کتاب، کتابداران کتابخانه‌های مساجد استان ضمن غبارروبی و عطرافشانی گلزار مطهر شهدا با آرمان‌های انقلاب اسلامی و شهدا تجدید میثاق می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در طرح «پیک کتاب» با انتشار لیست کتب موجود در کتابخانه مسجد توسط کتابدار در فضای مجازی، ثبت سفارش کتاب‌های مورد نیاز اعضا و تحویل کتاب درب منازل توسط پیک کتابخانه (کتابدار مسجد)، فعالیت کتابخانه استمرار می‌یابد.

مظاهری توضیح داد: وبینار آموزشی مهارت‌افزایی کتابداران کتابخانه‌های عمومی مساجد استان به منظور ایجاد و تقویت حوزه کتاب کودک و نوجوان، استعدادیابی کودک و نوجوان در حوزه کتاب و کتابخوانی، ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی بین کودکان و نوجوانان و آموزش کتابداران در حوزه تخصصی کودک و نوجوان برای هفته کتاب برگزار شده است.

وی ادامه داد: کتابداران شرکت‌کننده پس از برگزاری وبینار آموزشی، با توجه به شرایط بومی و منطقه‌ای، برنامه‌های فرهنگی متناسب با رده سنی کودک و نوجوان شامل قصه‌گویی، تصویرسازی کتاب، معرفی شفاهی کتاب، برگزاری مسابقات کتابخوانی و تشکیل حلقه‌های کتابخوانی را طراحی و در کتابخانه‌های مساجد خود اجرا می‌کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار