رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان:

هدفگذاری ما صادرات یک میلیارد دلار تا سال ۱۴۰۲ است

علی یگانه فرد گفت: سند توسعه تجارت خارجی زنجان با همفکری دوایر اقتصادی و اتاق بازرگانی، سال ۹۹، نهایی شد و هدفگذاری شد تا سال ۱۴۰۲ یک میلیارد دلار صادرات داشته باشیم.

علی یگانه فرد، رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان در جمع شماری از فعلان اقتصادی بخش خصوصی با بیان اینکه متاسفانه محدودیت‌های شیوع کرونا و اعمال تحریم‌ها مشکلاتی را در زمینه تجارت خارجی فراهم کرد، اظهار داشت: بر این اساس، تحریم‌های داخلی نیز کمتر از تحریم‌های خارجی نبود بطوری که مشکلات و موانع حوزه صادراتی بیشتر است.

او ابراز امیدواری کرد، با نگاه و سیاست‌های دولت سیزدهم و امضاء یادداشت تفاهم‌های منطقه‌ای و پیمان‌های محلی که در یکسال گذشته مورد تاکید دولت قرار گرفته است به افزایش صادرات غیر نفتی منتهی شود.

یگانه فرد با اشاره به برش نقشه راه در بحث کالا‌های صادراتی استان تصریح کرد: هدف از تهیه این نقشه شناخت بازار برای محصولات دارای پتاسیل استان، شناخت و بررسی راه حل مشکلات تولید و صادرات برای بنگاه‌های تجاری، استفاده از راه‌های جایگزین در دوران تحریم و استفاده از ظرفیت‌های منطقه‌ای استان و کشورمان است.

او  تهیه استراتژی کوتاه مدت و بلند مدت برای رسیدن به رقم یک میلیارد دلاری صادرات هدف گذاری شده، گسترش سبد صادراتی کالا‌ها همچنین گسترش بازار‌های صادراتی، همکاری جهت معرفی بازار‌های مناسب جهت واردات مواد اولیه مورد نیاز واحد‌ها از دیگر اهداف این سند محسوب می‌شود.

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه آموزش تجار دارای پتاسیل به منظور گسترش تجارت در کالا‌های مورد بررسی قرار گرفته استان از دیگر اهداف سند توسعه تجارت خارجی این استان به شمار می‌رود، اظهار داشت: محصولاتی که در ۱۰ سال گذشته از این استان صادر شد در شرایط مختلف سیاسی، اقتصادی و ... بود که در این راستا تیم‌های بازرگانی هر یک از تولید کنندگان استان همچنین ارزش افزوده محصولات مورد بررسی قرار گرفت.

یگانه فرد خاطرنشان کرد: کالا‌هایی که صادراتی به کشور خاصی نداشتند، اما از پتاسیل بالایی برای صادرات برخوردار بودند نیز مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.