دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: شناخت ویژگی‌های نسل جدید جامعه یکی از راه‌های موثر برای ایجاد ارتباط و تعامل با آن‌ها است.

محمود امانی طهرانی در نشست علمی «واکاوی عوامل آسیب‌زا، چالش‌ها و فرصت‌ها در نسل جدید» گفت: در این زمینه باید شناخت خود را نسبت به مسائل پیرامونی و به‌ویژه دانش‌آموزان توسعه داد و مبتنی بر آن به ساماندهی نظام تعلیم و تربیت پرداخت.

امانی طهرانی با بیان این که واکاوی تفکر دانش‌آموزانی که در معرض هیجانات غالب اجتماعی هستند و همچنین جریان‌شناسی، تامل در خصوص مناسب بودن برنامه‌درسی ویژه این نسل و بسیاری از موارد دیگر، از عمده فعالیت‌های دارای اهمیت هستند که باید به آن ها پرداخته شود، گفت: در این شرایط نیازمند اطلاعات عمیق و دقیق در زمینه این حوادث و اتفاقات پیرامون آن هستیم تا به لایه‌های عمیق‌تر ناشی از این مسائل دست یابیم.

وی تاکید کرد که شناخت ویژگی‌های نسل جدید جامعه یکی از راه‌های موثر برای ایجاد ارتباط و تعامل با آن ها است. زبان گفت و گو، نوع نگاه، شیوه ارتباط و شناخت ویژگی‌های این نسل جای بحث، تفکر و کار کارشناسی بسیار دارد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش همچنین بر همکاری دوجانبه آموزش‌وپرورش و قوه قضائیه در واکاوی جریانات اجتماعی و احصای راهکار‌های موثر و امیدبخش در این زمینه تاکید کرد.

درادامه این نشست دکتر رضا مسعودی‌فر، قائم مقام معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه با اشاره به این که اهم فعالیت‌های قوه قضائیه در چهار بخش عمده شامل فعالیت‌های اجتماعی، پیشگیری از وقوع جرم، کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و فعالیت‌های ویژه در اجرای ۱۲ راهکار سند تحول قضایی تعریف شده اند، ۱۶ مورد از اتفاقات اجتماعی و سیمایی از جرائم و آسیب‌های اجتماعی کشور را مبتنی بر آمار کمی، مستند و پژوهش محور ارائه کرد.

وی بر نقش‌آفرینی خانواده و نهاد‌های فرهنگی و آموزشی در کاهش سه مولفه شکاف بین نسلی، عدم برخورداری از امید و عدم ایجاد فرصت کافی برای تخلیه هیجان بچه‌ها تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار