یوسف مسافر در نشست با مدیران سازمان بنادر و دریانوردی، گفت: بهدلیل برخی محدودیتها در بندر امام، مجبوریم تولیدات را به بندرعباس منتقل کرده و آنها را از آنجا صادر کنیم.
به گفتهسرپرست بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی پتروشیمی همین مسئله برای ما ۱۰ تا ۱۵ دلار هزینه حمل را در هر تن افزایش میدهد. ضمن اینکه وقتی محصولات را با کشتیهای فیدر به ماهشهر میآوریم باعث افزایش زمان میشود.
او گفت:پیشنهاد میکنیم شرکتهای پتروشیمی یک کنسرسیوم برای حل این مشکل تشکیل دهند. چند سال است که در حوزه صادرات محصولات پتروشیمی وجود دارد.
سرپرست بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی پتروشیمی گفت: کشتیهای ایرانی به مقصد هند تحریم هستند و مجبوریم برای صادرات محصولات از کشتیهای خارجی استفاده کنیم که این کار هزینهها را افزایش میدهد.
مسافر بیان کرد: زمانی که بارگیری انجام میشود، شرکتهای کشتیرانی، شناورهای فیدر را معیار بارگیری شدن در نظر میگیرند.