طالب محمدی در بازدید از دوره تخصصی دو روزه معلمان جدیدالورود به مدارس استثنایی که دراردوگاه شهید سلیمان خاطرسنندج برگزار شد، اظهار داشت: ارتقای صلاحیتهای حرفهای معلمان، طراحی آموزش اثر بخش و تقویت زیرساختهای آموزشی از اساسیترین اولویتهای آموزش وپرورش استثنایی است.
وی گفت: ۲۶۰ کلاس درس در ۷۴ مدرسه مستقل و ضمیمه شهری و روستای به بیش از هزار و۴۰۰ دانش آموز با نیازهای ویژه استان خدمات آموزشی، پرورشی، حمایتی و توانبخشی ارائه میکنند.
او با بیان اینکه دورههای تخصصی در راستای بهبود کیفیت فرآیند آموزشی و توانبخشی به منظور ارتقای سطح عملکرد معلمان برگزار میشود، تصریح کرد: ۳۳ نفر ازآموزگاران شهرستانهای بانه، بیجار، دهگلان، دیواندره، سقز، سروآباد، سنندج، دلبران (قروه)، کامیاران و مریوان در این دوره شرکت کردند.
رییس آموزش وپرورش استثنایی استان ارتقای توانمندی، به روز آوری دانش، باز آموزی ورشد حرفهای معلمان، کیفیت بخشی به امر آموزش، بسط عدالت آموزشی، توسعه فرصتهای برابر وافزایش مهارتهای تخصصی معلمان در جهت ارتقای سطح کیفیت آموزش به دانش آموزان با نیازهای ویژه را از اهداف برگزاری این دوره ۲۴ ساعته عنوان کرد.
محمدی افزود: معلمان درمقاطع وشرایطی خاص از فعالیت کاری خود به کمک مستقیم راهنمای آموزشی نیاز دارند که این کمک برای اصلاح فرآیند آموزش در قالب برگزاری دورههای آموزشی و درچارچوب نیازها طراحی ودر اختیار آنان قرار میگیرد.
او با اشاره به رشد سریع تکنولوژی و تأثیرات عمیقی که در مسائل آموزشی وتربیتی به همراه دارد، گفت: اتخاذ روشهایی که هماهنگ کننده برنامههای آموزشی با توسعه تکنولوژی وتأمین نیروی انسانی ماهر ومتخصص باشد ابزار مهمی در ارتقای کیفیت خدمات ونوآوری است.
محمدی ادامه داد: هراندازه معلمانی فعال و پویاتر داشته باشیم به همان اندازه دستیابی به اهداف عالی آموزشی راحتتر خواهد بود، چراکه توسعه در جوامع مختلف به واسطهی آموزش وپرورش وتربیت نیروی انسانی ماهر در آن جامعه شکل میگیرد.
رئیس آموزش و پرورش استثنایی کردستان در پایان گفت: تربیت معلم را میتوان از جمله حساسترین و مهمترین مؤلفههای نظامهای تعلیم و تربیت دانست؛ چرا که موفقیت و عدم موفقیت در ایجاد تحول در نظامهای آموزشی، منوط به توانمندیها و قابلیتهای حرفهای معلمان است که مجریان اصلی برنامه هادر محیط واقعی وکار گزاران حقیقی آموزش وپروش هستند.