مکرون رسما پایان عملیات نظامی «برخان» را اعلام کرد

مکرون رسما پایان عملیات نظامی برخان در ساحل آفریقا را اعلام کرد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به طور رسمی پایان عملیات نظامی «برخان» را که این کشور فرماندهی آن را در منطقه ساحل آفریقا بر عهده داشت، اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مکرون طی سخنانی درباره راهبرد نظامی آتی کشورش برای سال‌های ۲۰۲۴ تا ۲۰۳۰ گفت: اروپا شاهد جنگ است و خطر تنش در سطح جهانی وجود دارد. اقدامات خصمانه‌ای که در اوکراین روی می‌دهد و سلاح‌های جدیدی که به کار گرفته می‌شود، روندی است که سبب می‌شود نگاه خود را درباره جهان تغییر بدهیم.

او افزود: ما برای تقویت هرچه بیشتر شراکت خود با کشور‌های اروپایی تلاش می‌کنیم. اگر صلح به اوکراین بازگردد، باید ساختار امنیتی و چارچوب جدید تسلیحاتی با مشارکت اروپا ایجاد کنیم. ما قدرتمند باقی خواهیم ماند و داده‌های اطلاعاتی ما سبب خواهد شد که در موضع برتر بمانیم.

مکرون همچنین گفت: نیرو‌های ما برای بازدارندگی هسته‌ای مورد اطمینان و قدرتمند و ضامن حمایت ما در برابر هرگونه تجاوزگری صرفنظر از اینکه منبع آن کجا و چگونه باشد، هستند. اروپا به دور از حملات موشکی نیست و ما باید این موضوع را مدنظر قرار دهیم. ما تنها قدرت اروپایی دارای قدرت هسته‌ای بازدارنده خواهیم ماند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار