رئیس اداره نظارت بر ارزیابی فرآورده‌های طبی سنتی مکمل غذا و داروی استان کرمانشاه از پلمب ۱۰ سالن زیبایی بانوان به دلیل دخالت در امور پزشکی خبر داد.

کیومرث رحیمی رئیس اداره نظارت بر ارزیابی فرآورده‌های طبی سنتی مکمل غذا و داروی استان کرمانشاه با بیان اینکه ۱۵۰۰ آرایشگاه مجوز دار در استان فعالیت می‌کنند گفت : تعداد زیادی هم بدون مجوز در حال فعالیت هستند که شهروندان باید در انتخاب آرایشگاه‌ها دقت کنند.

وی با اشاره به ممنوعیت هر نوع فعالیتی که به امور پزشکی ارتباط داشته باشد ادامه داد: پاکسازی پوست، تتو، میکرو بلدینگ، لیزینگ، لیزر، تزریق ژل و بوتاکس، برنزه کردن باید توسط پزشک متخصص یا پزشکان دوره دیده انجام شود و آرایشگاه‌ها مجاز به فعالیت نیستند.

رئیس اداره نظارت بر ارزیابی فرآورده‌های طبی سنتی مکمل غذا و داروی استان کرمانشاه گفت: در مکاتبه‌ای که با اتاق اصناف داشتیم ۲ همایش برای آرایشگاه‌های زنانه با حضور کارشناسان تعزیرات حکومتی، فنی و حرفه ای، مراجع قضایی و اداره پیشگیری از وقوع جرم برگزار شده تا به طور ویژه فعالیت‌های آرایشگاه‌ها تشریح شود.

رحیمی افزود: امسال در بازرسی‌های انجام شده ۱۷۳ رنگ تتو قاچاق و تاریخ گذشته، ۵۰۰ سوزن میکرو بلیدینگ، ۲۵ قلم میکروبلیدینگ، ۷ قلم میکرونیدینگ، ۱۰ دستگاه پاکسازی پوست کشف و ضبط شده است.

وی گفت: امسال چند شاکی از آرایشگاه‌ها پرونده تشکیل داده اند که دچار سوختگی وآسیب دیدگی پوستی شده اند.

رئیس اداره نظارت بر ارزیابی فرآورده‌های طبی سنتی مکمل غذا و داروی استان کرمانشاه ادامه داد: مردم باید مطلع باشند که این اقدامات می‌تواند انواع بیماری مانند ایدز هپاتیت و بیماری‌های پوستی را انتقال دهد و وقتی پوست آسیب ببینید زمینه برای ورود هر نوع عفونت فراهم می‌شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.