با حضور معاون اول رئیس جمهور، معاون وزیر راه و مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران،مسیر ریل راه آهن زاهدان - خاش افتتاح شد. راه‌آهن زاهدان- چابهار تا پایان سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد

مسیر ریل آهن راه‌آهن زاهدان- خاش به طول ۱۵۰ کیلومتر به عنوان یکی از قطعات خط ریلی استراتژیک چابهار- میلک- سرخس به مرحله بهره برداری رسید.

این خط ریلی با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) اجرا شده و خط ریلی چابهار - زاهدان به طول ۶۴۰ کیلومتر به کارفرمایی دولت و با پیمانکاری قرارگاه سازندگی خاتم در حال انجام است.

معاون اول رئیس جمهور گفت: با روند رو به رشد پروژه و با همت مسئولان راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و قرارگاه سازندگی خاتم به عنوان پیمانکار این پروژه، تا پایان سال آینده چابهار به شبکه سراسری راه‌آهن وصل می‌شود.

مخبر در حاشیه مراسم افتتاح خط ریلی زاهدان- خاش در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اراده دولت در سیستان و بلوچستان روی چند مسئله مهم متمرکز است که اولویت اول آب و اولویت دوم راه است تا این استان پهناور و بزرگ هم به صورت ریلی و هم زمینی از راه‌های مناسب و استاندارد برخوردار شود.

وی افزود: ترانزیت از جمله مزیت‌های اصلی کشور و یکی از راهبردهای اصلی دولت است که با برنامه‌ریزی انجام شده این مزیت مهم در اختیار کشور قرار می‌گیرد.

معاون اول رئیس‌ جمهور خاطرنشان کرد: سالانه باید حداقل بین 20 تا 30 میلیون تن بار ترانزیتی از کشور عبور کند که در حال حاضر این رقم سه تا چهار میلیون تن است و در این بخش ضعف داریم.

مخبر تصریح کرد: در کنار سایر پروژه‌هایی که به ثمر می‌رسد، راه‌آهن هم یکی از یکی از مسائل مهمی است که در ایجاد اشتغال، بهبود شرایط اقتصادی و رشد و پیشرفت کشور نقش اساسی دارد.

معاون اول رئیس جمهور بیان کرد: بهره‌برداری از راه‌آهن چابهار زاهدان دسترسی به همه بخش‌های کشور را محقق می‌کند و با اتصال کریدور شمال به جنوب و شرق به غرب بخش زیادی از مشکلات ترانزیتی کشور حل خواهد شد.

برچسب ها: راه آهن ، سوت قطار
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
قطار باربریه اونم برای جابه جایی و استخراج معادن بدون سودی برای مردم هرموقع برای جابجایی مردم و بار برای مردم بود اونوقت تعریف کنید و به به چه چه بزنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
حیف که حرامیان داعشی ، نمی گذارند آب خوش از گلوی مردم پایین برود و هر روز آنها را تحریک به خشونت می کنند .
گاز و قطار به خاش رسید ، انشاءالله قدر نعمت را پاس بدارند .
Iran (Islamic Republic of)
FARIDON.GH484
۲۳:۵۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
کدام‌ داعش و کدام‌ دشمن عملکرد خشونت آمیز وضعف مسولین است سبب اعتراضات است مگر این مناطق توسعه دارند این مناطق شبیه افغانستان در توسعه عقب افتاده ودر تبعیض قومیتی دست وپنجه نرم میکنن لطفا برو خودت ببین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۰ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
دستشان درد نکند ..خدا را شکر..انشاالله بزودی شاهد افتتاح قطار اردبیل باشیم..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۶ ۱۹ آبان ۱۴۰۱
ای کاش راه آهن فوق استراتژیک رشت آستارا رو هم قرارگاه خاتم به دست بگیره و سریع بسازه،چون به لحاظ ترانزیتی ایران هاب ترانزیت منطقه می شه و سالانه چند میایارد دلار ارزآوری داره