خیمند رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد

کارشناس اداره کل هواشناسی کهگیلویه و بویراحمد میزان بارش باران در خیمند شهرستان باشت را ۳۰ میلیمتر اعلام کرد.

ولی بهره‌مند با بیان اینکه بارش‌های سامانه اخیر در کهگیلویه و بویراحمد از دیروز آغاز شده و همچنان ادامه دارد، گفت: بیشترین بارش‌ها تا ساعت ۹:۳۰ جمعه ۲۰ آبان در خیمند شهرستان چرام با ۳۰ میلیمتر ثبت شده است.

او می‌گوید: در این مدت در نقاط مختلف استان شامل؛ دهدشت ۲۷.۵، چرام ۲۴، سی سخت ۲۰.۳، موشمی زیلایی ۱۹، آبمورد لوداب ۱۸، ستنگان ۱۷، سرفاریاب ۱۵، چیتاب ۱۴.۷، دیشموک ۱۴، مارگون ۱۳، منصور خانی کاکان ۱۳، لوداب ۱۲.۵، کالوس ۱۰، تل گاه ۱۰، وزگ ۱۰، یاسوج فرودگاه ۹.۵، سرآسیاب یوسفی ۹، قلعه دختر ۸، گنجگون ۸، دلی خمسیر ۷، لنده ۸، پاتاوه ۷، لیکک ۲.۱، قلعه رئیسی ۲، باشت ۱، دوگنبدان ۰.۶ و امامزاده جعفر ۰ میلیمتر بارش باران به ثبت رسید.

بهره‌مند با بیان اینکه روز شنبه هم بارش‌های پراکنده را در سطح خوزستان شاهد خواهیم بود، ادامه داد:، اما برای روز‌های سه شنبه و چهارشنبه سیستم بارشی خوبی در انتظار استان خواهد بود و در این مدت اختلال در تردد جاده‌ای به سبب کاهش دید افقی دور از انتظار نیست.

کهگیلویه و بویراحمد با مساحتی حدود ۱۶ هزار و ۲۴۹کیلومترمربع، سرزمینی مرتفع و کوهستانی با اقلیم سردسیری و گرمسیری در جنوب غربی ایران قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.