مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان گفت: سازمان بیمه سلامت با رویکرد سلامت محورانه ایجاد شده است.

محمد جعفری در سخنانی که در جمع نمازگزاران جمعه در مصلای امام علی (ع) شهر کرمان انجام شد، گفت: مدیریت استرس در زندگی شهری، امروزه در جامعه ما یکی از مهم‌ترین مسائلی است که مانع بیمار شدن ما می‌شود.

او استرس را از جمله موارد اصلی بیماری ذکر کرد که در کنار کم تحرکی، تغذیه نامناسب و خواب ناکافی افراد را در معرض بیماری قرار می‌دهد.

جعفری تصریح کرد: پیشگیری مقدم بر درمان بوده و در ساختار بیمه سلامت نیز برنامه‌های مختلفی برای تشویق مردم به  پیشگیری تدارک دیده شده است که برنامه دورواخ که در قالب تهیه کلیپ‌های سلامتی است، از جمله این اقدامات است.

او با اشاره به اینکه بالای ۶۵ درصد جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند، بیان کرد: این جمعیت در استان حدودا یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در قالب صندوق‌های مختلف کارکنان دولت، کمیته امداد، ایرانیان، خانواده شهدا، صندوق اقشار، بهزیستی، روحانیون و دیگر صندوق‌های بیمه‌ای را شامل می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان تاکید کرد: از مهم‌ترین بیمه شدگان ما روستاییان هستند که در قالب طرح پزشک خانواده از ابتدایی‌ترین صندوق‌های بیمه‌ای ما بودند.

او گفت: طرح پزشک خانواده در روستا‌ها و شهر‌های زیر ۲۰ هزار نفر جمعیت، چندین سال است که درحال اجرا است و از یکی ۲ سال اخیر در شهر‌های بالای ۲۰ هزار نفر مانند کرمان نیز این طرح اجرایی شده و با استقبال خوب مردم مواجه شده است.

جعفری تصریح کرد: با بیمه کردن رایگان اقشار کم در آمد در حاشیه شهر‌های بزرگ، هم اکنون هزینه سرپایی و بستری از دوش خانواده برداشته شده است.

او از تسری دادن طرح بیمه اقشارکم درآمد در حاشیه شهر‌های بزرگ خبر داد و گفت: این طرح در کلانشهر‌هایی مثل تهران نیز اجرا شد و مردم محروم را تحت پوشش بیمه می‌آورد.

مدیرکل بیمه سلامت به آغاز به کار صندوق بیماران صعب العلاج مثل تالاسمی سرطانی، پیوند کلیه و دیگر بیماری‌های صعب العلاج در بیمه سلامت استان کرمان اشاره کرد.

او افزود: درمان ناباروری با پوشش بالای بیمه یکی از بزرگ‌ترین اقدامات بیمه است که به منظور توجه به فرزند آوری و جوانی جمعیت اجرا می‌شود.

جعفری بیان کرد: همین که یک سازمان بیمه‌ای ۹۰ درصد هزینه‌های درمان بیماران را پوشش می‌دهد، کمک بزرگی به بحث فرزندآوری است.

او با اشاره به سخن معصوم (ع) درباره نعمت امنیت و سلامت افزود: در کنار آن همه ما ایرانی‌ها در قبال جوانی جمعیت، مسئول هستیم.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمان بیان داشت: سازمان بیمه سلامت تلاش کرده نقش موثری در حمایت از اقشار کم درآمد و مادران باردار داشته باشد و به همین دلیل فرزند آن‌ها را تا ۵ سالگی رایگان بیمه می‌کند.

او افزود: در جدیدترین خدمت، معلولان تحت حمایت بهزیستی را در چند بخش، گفتاردرمانی، بینایی سنجی، شنوایی سنجی، توانبخشی و کار درمانی تحت پوشش ۷۰ درصدی قرار دادیم.

در پایان میز خدمت بیمه سلامت نیز با حضور جمعی از مدیران ستادی بیمه سلامت استان کرمان برگزار شد و به سوالات نمازگزاران در بخش‌های مختلف بیمه پاسخ داده شد.

 

میز خدمت بیمه سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار