سید حسن نصرالله:

ایران توطئه دشمنان را شکست داد/ همه احزاب اسرائیلی جنایتکار هستند

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت روز شهید سخنرانی کرد.

سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب الله لبنان به مناسبت روز شهید در منطقه البقاع سخنرانی کرد.

به گزارش المیادین، دبیرکل حزب الله لبنان با تاکید بر اینکه عملیات استشهادی احمد قصیر اولین مرحله آزادسازی را ایجاد کرد، افزود: امیر شهادت‌طلبان به ساختمان فرمانداری نظامی اسرائیل در صور یورش برد و آن را به کلی ویران کرد و در کمتر از یک دقیقه بیش از ۱۰۰ نظامی و افسر اسرائیلی را به هلاکت رساند.

روز شهید برای ما روز همه شهدای محور مقاومت است

سید حسن نصرالله تاکید کرد: عملیات استشهادی منجر به فروپاشی تمام نقشه ها و رویاهای اسرائیل برای وارد کردن لبنان به دوره اسرائیلی شد. امیدواریم با هر مقاومتی عملیات کماندویی دیگری بزرگتر از عملیات کوتاه شهادت طلبانه انجام شود. روز شهید برای ما روز همه شهدای محور مقاومت در تمام منطقه است.

او افزود: راه ما ۴۰ سال است که از دادن شهید باز نمانده است و ۹۸ درصد آن‌ها را جوانان تشکیل می‌دهند. خانواده شهدا در ادامه راه ما در ۴۰ سال گذشته نقش بسزایی دارند و بسیاری از آن‌ها فرزندان خود را تشویق کردند و لباس «جنگ» به آن‌ها پوشاندند. فرزندان شهدا به مقاومت و رهبر تبدیل شده اند و همه این‌ها به خاطر تعهد خانواده هایشان به مقاومت تا پیروزی است. ما بر ارزش شهدایی که در راه مقدسات، وطن، آزادی، عزت، امنیت و سربلندی ما فداکاری کردند، ارج می‌نهیم.

دبیرکل حزب الله لبنان تصریح کرد: شهدای ما شناخته شده اند، در حالی که اجساد برخی از آن‌ها هنوز نزد دشمن اسرائیلی است که وجود آن‌ها را انکار می‌کند. ما مفقودانی داریم و اجساد شهدا و مفقودین خود را رها نمی‌کنیم و به دنبال حل و فصل سرنوشت آنها هستیم. ما شهدایی از جمله پدر، پسر و نوه داریم و آن‌ها بیانگر راه نسل‌هایی هستند که همچنان پرچم مقاومت را بر دوش دارند. 

دشمن نتوانست بر نسل‌های ما تاثیر بگذارد

سید حسن نصرالله افزود: دشمن شرط می‌بندد که نسل دوم و سوم مقاومت را کنار بگذارند و به همین دلیل سعی در هدف قرار دادن آنها دارد. دشمن تلاش می‌کند از طریق فناوری پیشرفته نسل‌های ما را فاسد کند و باور‌های آن‌ها را تغییر دهد و این یک خطر بزرگ است. راه شهدای ما با نسل‌های متوالی خود مؤید ناکامی دشمن در رسیدن به اهدافش است. دشمن در تمام فلسطین اشغالی غافلگیر شد، زیرا نتوانست بر نسل‌های آن تأثیر بگذارد و آن‌ها را مجبور به تغییر اصول کند. شهید عدی التمیمی و برادرانش در مقاومت شکست دشمن برای تغییر نقشه هایشان را تایید کردند.

برای ما همه احزاب اسرائیل جنایتکار هستند

او درباره انتخابات اخیر رژیم صهیونیستی گفت: برای ما همه دولت‌های اسرائیل جنایتکار هستند جدا از برنده انتخابات کنست. نتایج انتخابات اخیر اسرائیل به ما مربوط نیست، زیرا همه احزاب اسرائیلی در جنایات خود شبیه یکدیگر هستند. نتایج انتخابات اسرائیل ممکن است عواقب جدی در فلسطین داشته باشد، زیرا قدرت در دست احمق ها خواهد بود و احمق ها ما را نمی ترسانند. انتخابات اسرائیل اختلافات شدید را تشدید می کند.

نتایج انتخابات آمریکا چیزی را تغییر نمی‌دهد

او درباره توافق مرزهای دریایی نیز گفت: نمی توان به تضمین های آمریکا برای حفظ توافقنامه تعیین مرزهای دریایی اعتماد کرد. فقط می توان به عنصر نیروی مقاومت برای حفظ توافقنامه تعیین مرزهای دریایی اعتماد کرد. واشنگتن توافقنامه تعیین مرزهای دریایی را به خاطر لبنان تکمیل نکرد، بلکه برای اینکه منطقه را از جنگ در امان بگذارد، زیرا اولویت های آن متفاوت است.

او درباره انتخابات میان دوره ای کنگره آمریکا هم افزود: نتایج انتخابات آمریکا چیزی را تغییر نمی‌دهد زیرا جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها یک چهره و یکشان هستند.

سید نصرالله درباره اظهارات دستیار وزیر خارجه آمریکا در مورد حزب الله لبنان گفت: حزب الله بود که لعنت آمریکا را از لبنان دور کرد و این طاعون را کشت. آمریکا پس از اینکه مردم ما با لعنت و طاعون آن مقابله کردند، دوباره به هر جایی که قتل عام انجام می شود، نفوذ می کند. آمریکا بود که طاعون تروریستی تکفیری را به لبنان آورد و حزب الله آن را از بین برد. این آمریکا بود که در سال ۲۰۱۹ با حمایت از تظاهرات پس از شکست نقشه هایش، خواستار هرج و مرج در لبنان شد. تحریم‌های آمریکا علیه لبنان با جلوگیری از هرگونه سرمایه‌گذاری یا کمک اقتصادی به این کشور ادامه دارد. آمریکا مانع از کمک هر کشوری به لبنان در بحران اقتصادی آن می‌شود و این به خودی خود یک مشکل است. آیا لبنان جرأت خواهد کرد کمک های جدید روسیه را بپذیرد یا تسلیم تهدیدات آمریکا خواهد شد؟

ایران توطئه و فتنه را شکست داد

او همچنین افزود: ایران با درخواست یک هیئت لبنانی که به منظور کمک به لبنان به این کشور سفر کرده بود، موافقت کرد، اما «لعنتی به نام آمریکا» مانع از این کمک شد. کسی که مانع از ورود گاز مصر و برق اردن به لبنان می‌شود، آمریکاست. آمریکایی‌هایی که نتوانستند سوریه را از طریق تروریست‌ها و تامین مالی کفار به هم بریزند، می‌خواهند با گرسنگی و سرما آن را به زمین بزنند.

دبیرکل حزب الله لبنان درباره تحولات ایران نیز گفت: ایران قاطعانه توطئه فتنه آمریکا، اسرائیل و غرب را شکست داده است.

باید به مناسب ترین و بهترین گزینه برای پست ریاست جمهوری لبنان رسید

او درباره انتخاب رئیس جمهور لبنان تاکید کرد: ما فکر نمی‌کنیم که کسی خواهان خلاء ریاست جمهوری در لبنان باشد و بر انتخاب رئیس جمهور در اسرع وقت تاکید می کنیم. خلاء ریاست جمهوری در لبنان در همه سطوح منعکس شده است، اما هیچکس نمی تواند این خلاء را پر کند. باید به مناسب ترین و بهترین گزینه برای پست ریاست جمهوری رسید. عناصر قدرت در لبنان باید حفظ شوند و ریاست جمهوری مهم‌ترین است و به امنیت ملی کشور ما مربوط می شود.

سید حسن نصرالله همچنین گفت: مقاومت یکی از مهم‌ترین عناصر قدرت در لبنان است و به‌ ویژه مورد هدف آمریکایی‌هایی است که همچنان به دنبال هرج‌ومرج هستند. آمریکایی‌ها علناً تأیید می‌کنند که از ارتش لبنان حمایت می‌کنند و ارتش لبنان را واجد شرایط برای مقابله با مقاومت می‌دانند. ما به ارتش لبنان و رهبری آن اعتماد داریم که هرگونه رویارویی با مقاومت را رد می‌کند. سفارت آمریکا در کوچکترین جزئیات دولتی و وزارتی در لبنان دخالت می‌کند. ما مقاومت، به عنوان بخش بزرگی از مردم لبنان، از رئیس‌جمهوری می‌خواهیم که به مقاومت «اطمینان» داشته باشد. مقاومت در سال‌های گذشته در دوران ریاست‌ جمهوری عون که «نه فروخته می‌شود و نه از پشت خنجر می‌خورد» امن بوده است. اگر دولت به قول خودشان در دست حزب الله بود، حداقل برق به کشور باز می‌گشت. ما رئیس‌ جمهوری نمی‌خواهیم که مقاومت را پوشش دهد یا از آن محافظت کند، زیرا مقاومت نیازی به حمایت ندارد، بلکه رئیس‌ جمهوری می‌خواهیم که از پشت خنجر نزند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۳۵ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
مقاوم و ذلت ناپذیر مثل جدت امام حسین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۲۰ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
تو بهتره ب رسمیت شناختن مرز با اسراییل ادامه بدی، مسائل داخلی ایران ب ایرانیها ربط داره، نکنه باید بتوم جواب بدن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۳ ۲۱ آبان ۱۴۰۱
خداحفظت کنه سید مقاومت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۱ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
درود بر سیدی که حاج قاسم ارادت ویژه ای به ایشان داشت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
خداوند به سید مقاومت لبنان خیر بده. یه تنه جلو اسرائیل رو گرفته.
Iran (Islamic Republic of)
ذ
۲۲:۱۰ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
درود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
زنده باد سید مقاومت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۲ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
گرفتم
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۰:۳۴ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
برادرم از بابت انرژی خبالتان راحت باشد. ما ایرانیان شما را رها نخواهیم کرد. ولو دنیا به خاک و خون کشیده شود. باکی نیست. حمایت میکنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
خودتی!! فکرکردی با کنایه زدن تو چی میشه، به نفرین گربه سیاه بارون نمیاد! کورین ونمی بینید اروپا مردمشون از سرما داره میکشه ولی برای حمایت ایدئولوژیک که از اوکراین می کنه حاضر نیست پا پس بکشه! بله وهزار بار بله ما از مقاومت بر علیه رژیم جعلی صهیونیستی حمایت می کنیم، تا کور شود هرآنکه نتواند دید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۹ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
خوب شما خودت رو ایرانی میدونی!!!لبنان هم الان انرژی داره میدان گازی قانا. منتها ما مثل شما دنیوی به مسائل نگاه نمیکنیم. شما برو ببین ارباب امریکاییت چی میگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۶ ۲۰ آبان ۱۴۰۱
درود بر سید بزرگوار به امید پیروزی روز افزون مقاومت
آخرین اخبار