اجرای رزمایش تخصصی زلزله در روستا در چالدران

رزمایش تخصصی زلزله در روستا با موفقیت در چالدران برگزار شد.

رزمایش تخصصی زلزله در روستا با حضور تیم‌های امداد و نجات جمیعت هلال احمر چالدران به منظور واکنش سریع و صحیح هنگام وقوع زلزله به صورت تخصصی در روستای جلیل کندی برگزار شد

عبدالله نژاد فرماندار چالدران گفت: مانور تخصصی زلزله با مقیاس فرضی ۵/۴ دهم ریشتر با هدف آماده باش و بررسی نیرو‌های امدادی و خدماتی چالدران با موفقیت برگزار شد.

در این مانور نقاط ضعف و قوت تیم‌های امداد و نجات جمیعت هلال احمر مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از امدادگران گفت: در این مانور آموزش‌های لازم در خصوص امداد و نجات و کمک‌های اولیه فرا گرفتیم که در صورت نیاز بهترین عملکرد را داشته باشیم.

حسن زاده رئیس جمیعت هلال احمر چالدران گفت: در این مانور تیم‌های امدادی با نحوه کار با تجهیزات امدادی و نحوه زخم بندی، آتل بندی و شکسته بندی که در حوادث مورد نیاز است آموزش‌های لازم را فرا گرفتند تا توان امدادی خود را ارتقاء ببخشند.

وجود خانه‌های هلال در روستا‌ها نقش موثری در پیشگیری از خسارت ناشی از هر گونه حوادث احتمالی را دارد.

حسن زاده ادامه داد: در چالدران برای پاسخ گویی بهتر به حوادث احتمالی تعداد ۱۶ تیم امدادی تحت عنوان خانه‌های هلال در روستا‌های چالدران سازماندهی شده اند که هر تیم از ۵ نفر تشکیل یافته اند.

علی پور مسئول امداد و نجات جمیعت هلال احمر چالدران هم می گوید: در حال حاضر ۳۳ تیم ۳ نفره امدادی در جمیعت هلال احمر چالدران سازماندهی شده اند که آماده پاسخ گویی به هر هر گونه حواث احتمالی هستند.

وی افزود: در صورت بروز هر گونه حوادث احتمالی همشهریان عزیز می‌توانند با شماره تلفن ۱۱۲ تماس بگیرند همکاران ما ۲۴ ساعته آماده پاسخ گویی هستند.

در برگزاری مانور تخصصی زلزله در روستا بیش از ۱۰ تیم از امدادگران جمیعت هلال احمر چالدران حضور داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.