آغاز ثبت نام طرح مسکن ملی در گلستان

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی گلستان از آغاز ثبت نام هشتمین مرحله طرح مسکن ملی در استان خبر داد.

پناه یزدان گفت: ثبت نام هشتمین مرحله طرح مسکن ملی از هفته گذشته در استان آغاز شده است و متقاضیان مسکن ملی در شهر‌های گرگان، بندرترکمن، سیمین شهر، علی آباد کتول، گمیشان و جلین می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

او افزود: متقاضیان مسکن ملی در دو شهر سیجوال و کرند هم از چند روز آینده می‌توانند ثبت نام خود را انجام دهند.

پناه یزدان ادامه داد: ظرفیت مسکن ملی در هر کدام از شهر‌های سیمین شهر، گالیکش، کرند، سیجوال و جلین ۵۰ واحد، در شهر گرگان حدود هزار واحد، گمیشان ۵۰۰ واحد و بندرترکمن ۲۰۰ واحد است.

او افزود: این ثبت نام تا زمانی که ظرفیت واحد‌های مسکن ملی در این شهر‌ها تکمیل شود، ادامه دارد.

پناه یزدان ادامه داد: در پایان هفتمین مرحله از ثبت نام طرح مسکن ملی ۹۲ هزار و ۱۵۰ نفر در استان گلستان ثبت نام کرده اند و تاکنون ۹۶.۲ درصد معادل ۸۸ هزار و ۸۴۲ نفر تعیین تکلیف شده اند.

او افزود: از این تعداد ۵ هزار و ۵۸۳ متقاضی به بانک معرفی شده اند و ۳ هزار و ۵۲۲ نفر مبلغ بالای ۴۰ میلیون تومان را پرداخت کرده اند.

پناه یزدان ادامه داد: در حال حاضر در استان گلستان برای ساخت ۱۶ هزار و ۸۶۸ واحد مسکونی تامین زمین شده است.

او افزود: در سال دوم طرح مسکن ملی هستیم و قرار بود هر سال ۱۵ هزار و ۴۷۶ واحد مسکونی در استان ساخته شود، اما به دلیل تامین نشدن زمین از برنامه عقب هستیم.

نهضت ملی مسکن (قانون جهش مسکن) در مجلس شورای اسلامی تصویب و به دولت ابلاغ شده است.

بر اساس این طرح متقاضیان مسکن با رعایت شروطی مانند سرپرست خانوار بودن، استفاده نکردن از امکانات دولتی از ابتدای انقلاب در بخش زمین و مسکن و ۵ سال سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا، امکان ثبت‌نام در این طرح را دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.