در ادامه برخورد پاکستان با پناهجویان افغانستانی نیروهای پلیس ایالت سند، ۱۲۲ پناهجوی اهل افغانستان را در این ایالت بازداشت کردند.

 سخنگوی نیروی پلیس در ایالت سند ضمن اعلام بازداشت ۱۲۲ پناهجوی افغانستانی دیگر در این ایالت گفت پناهجویان افغان هنگامی که به طور غیرقانونی از بلوچستان وارد سند می‌شدند، دستگیر شدند.

بر اساس این گزارش، در میان پناهجویان افغان دستگیر شده ۱۳ زن و ۲۰ کودک وجود دارد و این اتباع برای پیگرد قانونی و بازگرداندن به افغانستان، به دولت تحویل داده شده‌اند.

این در حالی است که بر اساس گزارش‌ها، چند روز قبل نیز پلیس پاکستان حدود هزار و ۱۰۰ مهاجر افغان را بازداشت و زندانی کرده بود.

اخیرأ هم ویدیوهایی در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است که دیده می‌شود پلیس پاکستان مهاجرین افغان را با ریسمان بسته‌اند.

عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه طالبان در رشته توییتی نوشت این وزارت، آزار و اذیت شهروندان افغانستان توسط پلیس پاکستان را محکوم می‌کند.

بلخی گفت برای حل مشکلات مهاجرین افغان، وزارت خارجه، سفارت و کنسولگری افغانستان در پاکستان تلاش کردند، اما این تلاش‌ها نتیجه نداده است.

بلخی خاطرنشان کرد طالبان  همواره از طریق مجاری دیپلماتیک از مقامات پاکستانی خواسته‌اند تا به حقوق پناه‌جویان افغان احترام بگذارند و از افغان‌ها به خوبی میزبانی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.