علی اکبر سلطانی گفت: با توجه به پیگیری طرح به هنگام سازی مطالعات جامع حمل و نقل و ترافیک شهر شیراز توسط دفتر مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهرداری و توجه به مشکلات ترافیکی ناشی از استفاده مردم ازخودروهای شخصی و عدم استفاده از حمل و نقل همگانی، این موضوع مهم در راستای گره گشایی و روان سازی ترافیک و رفع مشکل شهروندان مورد توجه قرار گرفت.
او گفت: یکپارچه سازی حمل و نقل همگانی یکی از راهبردهای اساسی بهبود کارایی سیستمهای حمل و نقل همگانی است و این اقدام با هدف کاهش ناهماهنگیهای موجود در خدمات حمل و نقل مد نظر شورای عالی هماهنگی ترافیک شهرهای کشور قرار گرفت که در این راستا در سال ۹۷ معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز اقدام به قراردادی با موضوع مطالعات تفصیلی حمل و نقل همگانی یکپارچه شهر شیراز به موازات طرح بازنگری مطالعات حمل و نقل انجام داد که متاسفانه به نتیجهای نرسید.
سلطانی گفت: یکی از دلایلی که مطالعات یکپارچه سازی حمل و نقل و ترافیک، نتایج آن تحقق نیافت، توقف مطالعات جامع به دلایل گوناگون از جمله عدم تایید مطالعات دانشگاه شیراز و همچنین تحریمهای ظالمانه نرم افزار کلان نگر (EMME) بود، که از این رو، این مطالعات به سرانجام نرسید.
او گفت: در سال ۹۸، با توجه به ابلاغیه ضابطه ۷۷۷ برنامه و بودجه و الزام به انجام شرح خدمات، به عنوان ابزار تخصیص اعتبارات ملی در زمینه حمل و نقل همگانی به کلان شهرها، پیگیری این ضابطه در دستور کار دفتر مطالعات حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز قرار گرفت.
سلطانی گفت: با توجه به بروزرسانی نتایج مطالعات جامع، توسط مشاور مطالعات دانشگاه علم و صنعت ایران و لزوم پیگیری سریع و به موقع شرح خدمات این ضابطه، برای اخذ مصوبات اجرایی سیستمهای حمل و نقلی در شهر شیراز و از یک طرف، اتمام مدت تغییر قیمت حق الزحمه و الزام و پیگیری این مطالبه و جلوگیری از اتلاف وقت و فرصتهای پیش رو، موضوع توسط معاونت حمل و نقل ترافیک شهرداری با جدیت تمام مورد بررسی و پیگیری قرار دارد.
رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و عمران شورای اسلامی شهر شیراز گفت: در این راستا و در جهت تسریع و تسهیل در فراهم کردن شرایط، مصوبه شورا میتواند راه گشا این مهم باشد.