رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین گفت: امسال ۸۰۰ میلیون دلار صادرات در استان برنامه‌ریزی شده که تا به امروز بیش از ۵۰۰ میلیون دلار آن تحقق یافته است.

عزیزالله افضلی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در دیدار با حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر قزوین،گفت: برای سال جاری ۸۰۰ میلیون دلار صادرات در استان برنامه‌ریزی شده که تا به امروز بیش از ۵۰۰ میلیون دلار آن تحقق یافته است.

 افضلی  افزود: استان قزوین در حوزه تجارت در سال گذشته ۵۲۳ میلیون دلار صادرات داشته است.

وی همچنین گفت: استان قزوین در حوزه صنعت رتبه ششم کشور را دارد و صنایع استان ۳.۸ درصد تولید ناخالص استان را به خود اختصاص داده اند.

این مسوول اظهار داشت: با برنامه ریزی مناسب و ظرفیت بالای تولید در استان، می‌توان صادرات قزوین را به بیش از یک میلیارد دلار رساند که دور از دسترس نیست.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین در ادامه با اشاره به انتخاب هیات رئیسه جدید اتاق اصناف استان از جوانان خوشنام بازار، افزود: استان قزوین ۴۲ هزار واحد صنفی دارد که عمده آن‌ها در حوزه توزیعی و خدماتی فعالیت دارند.

افضلی اضافه کرد: در حوادث اخیر کشور، اصناف استان پای آرمان‌های انقلاب و سیاست‌های دولت ایستادگی کردند و در زمان شیوع ویروس کرونا، ستاد اربعین استان و کمک‌های مؤمنانه نیز همراهی خوبی با سیاست‌های دولت داشتند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.