مراسم بزرگداشت استاد اخلاق مرحوم حجت الاسلام سید جعفر طباطبائی امروز با حضورزائران ومجاوران رضوی در مسجد گوهر شاد حرم مطهر رضوی برگزار شد.

 مراسم بزرگداشت با حضور آیت الله علم الهدی نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی تولیت آستان قدس رضوی و جمعی از علمای حوزه علمیه خراسان مشهد برگزار شد.

حجت الاسلام و المسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی گفت: این عالم انقلابی از فضایل معنوی بسیاری برخوردار بود که در دوران حیاتشان این فضایل پنهان ماند.

او افزود: حجت الاسلام و المسلمین طباطبایی یک روحانی برجسته، دلسوز، مردمی، متعهد، انقلابی، اجتماعی و در میان مردم بود؛ این عالم جلیل القدر با کسب فیض از بارگاه مقدس حضرت ثامن‌الائمه (ع) عمر پربرکت خود را صرف تبیین و ترویج آموزه‌های اسلام و معارف ائمه اطهار (ع) کرد و برکات و خدمات علمی فراوانی برای حوزه و مردم مشهد داشت.

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به تلاش‌های این روحانی با اخلاص برای تربیت نفوس و هدایت انسان‌ها، ادامه داد: شاید خانه‌ای در مشهد نباشد که بیت شریف و منیع طباطبایی را نشناسد و حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبایی، بزرگ این بیت بود که درگذشت ایشان ثلمه‌ای برای جامعه روحانیت و حوزه علمیه مشهد است.

مروی بیان کرد: حجت الاسلام والمسلمین طباطبایی یک روحانی دلسوز، بی‌آلایش و مردم دار بود که از تمام خصوصیاتی که یک روحانی خادم دین و امام زمان (عج) باید داشته باشد، برخوردار بود.

حجت الاسلام والمسلمین سید جعفر طباطبائی از علمای وارسته مشهد سال‌ها نماز جماعت را در حرم مطهر رضوی نیز اقامه می‌کرد.

وی هجدهم آبان دار فانی را وداع گفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار