رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان «اکبر» از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ارائه خدمات رادیولوژی در این بیمارستان به عنوان بزرگترین مرکز درمانی کودکان شرق کشور در نیمه نخست امسال، بیش از ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه پارسال افزایش داشته است.

دکتر سید علی جعفری گفت: در این مدت ۳۴ هزار نفر از خدمات رادیولوژی بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر بهره مند شدند، در حالیکه این تعداد در نیمه نخست پارسال ۲۸ هزار نفر بوده است.

وی بیان کرد: جایگاه ویژه بیمارستان اکبر به عنوان بیمارستان فوق تخصص در شمال شرق کشور و مرکز اصلی ارجاع درمان کودکان، رایگان شدن خدمات درمانی به گروه سنی زیر هفت سال و افزایش مراجعان از علل افزایش ارائه خدمات رادیولوژی در بیمارستان کودکان اکبر به شمار می‌رود.

رییس بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر گفت: این بیمارستان دارای درجه یک اعتباربخشی از وزارت بهداشت و درمان و بزرگترین بیمارستان کودکان شرق کشور است که از نظر ارجاع در بین سایر بیمارستان‌های دانشگاهی دارای رتبه نخست است.

وی ادامه داد: واحد رادیولوژی یکی از واحدهای مهم بیمارستان‌ها است که تشخیص و ادامه درمان بیماران را مورد پشتیبانی قرار می‌دهد، آمارها نشان می‌دهند بیش از ۸۰ درصد مراجعان بیمارستان‌ها نیاز به‌ نوعی پرتونگاری دارند.

جعفری با بیان این که تصویربرداری پزشکی یا رادیولوژی یکی از رشته‌های در حال پیشرفت در حوزه پزشکی و سلامت است، اظهار کرد: رادیولوژی دربرگیرنده رشته‌های بسیاری است که بر مبنای کاربرد پرتوهای یون‌ساز برای تشخیص بیماری‌ها و یا درمان آنها استوار است.

وی اضافه کرد: انجام دقیق و با کیفیت تصویربرداری در سیستم سلامت از اهمیت بالایی برخوردار است و به بهبود بیماری کمک می‌کند، در واقع یکی از مجموعه‌های تشخیصی به‌حساب می‌آید که بخشی از سرمایه‌های ثابت و نیروی انسانی بیمارستان در آن متمرکز شده است.

این پزشک متخصص کودکان با بیان اینکه رادیولوژی یکی از فرآیندهای اصلی مدیریت بیماری‌ها محسوب می‌شود، گفت: بیمارستان‌ها و مراکز درمانی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد برترین تجهیزات روز رادیولوژی دنیا را در اختیار دارند که از این طریق توانسته‌اند در تشخیص و درمان بیماری‌های مختلف گام‌های بزرگی بردارند.

جعفری ادامه داد: بهره‌مندی از اساتید مجرب و تجهیزات پیشرفته و بخش رادیولوژی، بیمارستان فوق تخصصی کودکان اکبر را به یکی از معدود واحدهای دانشگاه علوم پزشکی مشهد مبدل کرده است که در آن برخی از خدمات خاص از جمله اقدامات مداخله‌ای به صورت گسترده انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.