امیر پاشا طباییان گفت: تعامل سازنده بین نظامهای دانشگاهی و ارائه خدمات سلامت، تلفیق دو حوزه نظری و عملی برای تبادل تجارب و اندیشههای سازنده همه ذینفعان است.
وی اظهار کرد: ارزیابی و تضمین کیفیت، به عنوان مسیر طلایی برای ایفای نقش تاثیر گذار نظام های دانشگاهی برای حفظ هویت ملی و تحقق اهداف نظام سلامت ضروری است.
طباییان بهره برداری هوشمندانه از تمامی منابع ملی و بین المللی را برای ارزیابی و تضمین کیفیت در نظام های دانشگاهی ضروری دانست و افزود: دانشگاههای علوم پزشکی، نظامهای پویا و در حال تغییر می باشند که از طریق عدالت محوری، بومی گزینی، مسئولیت پذیری و نوآوری، کار تیمی و هم افزایی؛ پاسخگوی نظام سلامت هستند.
مشاور معاونت آموزشی وزارت بهداشت تصریح کرد: در علوم پزشکی، بحث آموزش در کنار بالین قرار دارد و پاسخگویی اجتماعی، یکی از ویژگیهای مهم آن است.
وی با اشاره به تاریخچه ادغام آموزش پزشکی و ارائه خدمات سلامت در کشور، افزود: افزایش تعداد دانشکدهها و پذیرش تعداد دانشجویان پزشکی، تنوع رشتههای پزشکی، ارتقاء جایگاه علمی و حرکت به سمت انجام پژوهشهای کاربردی و ...؛ دستاوردهای حاصل از این ادغام است.
طباییان خاطر نشان کرد: نمونه بارز ادغام آموزش پزشکی و ارائه خدمات سلامت در دوران کووید شاهد بودیم که وزارت بهداشت با تمام قوا در سطوح مختلف، این بحران را مدیریت کرد.