معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: استانداری به طور خاص و ویژه از شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق استان حمایت می‌کند.

اشرفی در حاشیه بازدید از ۱۳ شرکت دانش بنیان، فناور و خلاق خراسان جنوبی گفت: این واحد‌ها از ظرفیت‌های کم نظیری برخوردارند که در سطح ملی و فراتر از استان فعالیت می‌کنند و نیاز به حمایت در استان دارند.

او با اشاره به اینکه مسئولان این واحد‌ها دغدغه‌هایی را مطرح می‌کردند که به راحتی قابل حل هستند، افزود: مشکلات آن‌ها بیشتر با تأمین اجتماعی و امور مالیاتی است.

معاون استاندار تصریح کرد: آن‌ها به دلیل اینکه درگیر فرایند‌های دانشی و تولید محصول هستند کمتر در فضا‌های اداری وارد می‌شوند که از مسئولان دستگاه‌های اجرایی درخواست می‌کنم با نگاه ویژه‌ای برای تسهیلگری و رفع موانع شرکت‌های دانش بنیان اقدام کنند.

او با بیان اینکه در جلساتی به طور ویژه مشکلات آن‌ها بررسی خواهد شد، اظهار کرد: این شرکت‌ها نیاز به تسهیلات دارند که از محل تسهیلات تبصر‌های ۱۶ و ۱۸ و همچنین تسهیلاتی که در اختیار استان هست با همکاری بانک قرض الحسنه مهر در حد توان، تسهیلات مورد نیاز آن‌ها تأمین خواهد شد.

به گفته  اشرفی؛ با وجود ظرفیت‌های بی نظیری که این شرکت‌ها دارند جای سؤال است که چرا با وجود اینکه در سطح ملی از ظرفیت آن‌ها استفاده می‌شود، چرا دستگاه‌های اجرایی استان کمتر از ظرفیت این شرکت‌ها استفاده می‌کنند.

معاون استاندار گفت: در شورای اداری با حضور استاندار بطور ویژه به مدیران دستگاه‌های اجرای برای استفاده از ظرفیت‌های این شرکت‌ها تأکید خواهد شد.

او  اظهار امیدواری کرد؛ با معرفی مجیدی به عنوان مدیر جدید پارک علم و فناوری استان شاهد تحولی در راستای شعار سال برای ارتقا و توسعه این شرکت‌ها در خراسان جنوبی باشیم.

اشرفی در این بازدید که بیش از دو ساعت به طول انجامید، در گفتگو با مسئولان شرکت‌های دانش بنیان، فناور و خلاق از نزدیک علاوه بر آشنایی هر چه بیشتر با ظرفیت‌های آنها، از مشکلات این واحد‌ها با خبر شد و وعده داد از محل‌های مختلف برای پرداخت تسهیلات برای سرمایه در گردش به این شرکت‌ها اقدام شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.