نماینده، ولی فقیه در خوزستان بر نهادینه کردن فرهنگ زکات در جامعه تاکید کرد و گفت: باید از تمامی ظرفیت‌های رسانه‌ای و مبلغان برای افزایش سرانه زکات و فرهنگ معنوی این ماموریت الهی استفاده شود.

حجت‌الاسلام موسوی فرد گفت: باید فضایی ایجاد شود تا مردم و کشاورزان در پرداخت زکات خودجوش عمل کنند.

او می‌گوید: زکات دریافت شده در هر منطقه باید برای آبادانی و رفع محرومیت در همان منطقه هزینه شود.

او با اشاره به اینکه زکات از واجبات اسلام است که بر اساس آن، مسلمانان باید مقدار معینی از کالا‌هایی که زکات به آن‌ها تعلق می‌گیرد را به عنوان زکات پرداخت کنند، گفت: اگر فرهنگ پرداخت زکات را نهادینه کنیم می‌توان با پرداخت زکات، مشکلات و کمبود‌ها را در جامعه برطرف کرد.

نماینده ولی فقیه در خوزستان می‌گوید: اگر کشاورزان در پرداخت زکات مشارکت کنند می‌توان با همکاری و هدایت کمیته امداد و سایر اعضا از محل زکات دریافتی مشکلات بسیاری از خانواده‌های نیازمند را در استان خوزستان برطرف کرد.

امام جمعه اهواز گفت: برای آشنایی مردم با برکات پرداخت زکات و کار‌هایی که می‌توان از محل دریافت زکات انجام داد باید مبلغین روحانیون، رسانه ملی صدا و سیما، خبرگزاری‌ها در این زمینه بیشتر فعالیت و تبلیغ کنند.

به گفته او خدمات معیشتی عمرانی درمانی فرهنگی و... که از طریق جمع آوری زکات انجام شده در راستای جهاد تبیین و فرهنگ سازی باید توسط رسانه ملی صدا و سیما خبرگزاری‌ها به نمایش گذاشته شود تا مردم ببینند و مشارکت کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.