مدیرکل هواشناسی خوزستان در خصوص جزئیات فعالیت سامانه بارشی جدید در استان توضیحاتی ارائه کرد.

محمد سبزه‌زاری می‌گوید که این سامانه بارشی از اواسط روز چهارشنبه تا اواسط روز جمعه خوزستان را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

او با بیان اینکه هسته اصلی فعالیت این سامانه بارشی در حوضه آبریز کارون، دز و مارون خواهد بود، افزود: بیشترین بارندگی در مناطق شمال شرقی، شرقی، شمالی و جنوب شرقی خوزستان رخ خواهد داد.

آقای سبزه زاری گفت: احتمالا هسته بارشی در شمال شرق و شرق خوزستان بالای ۱۰۰ میلیمتر بارندگی داشته باشد.

به گفته مدیرکل هواشناسی خوزستان بارندگی در مناطق مرکزی به شکل رگباری خواهد بود و ممکن است در یک منطقه بارندگی رخ دهد و در منطقه‌ای بارندگی نداشته باشیم.

این مقام مسئول ادامه داد که طبق بررسی نقشه‌های پیش‌یابی، امروز وقوع پدیده مه یا مه رقیق در مناطق جنوبی و مرکزی به ویژه در جاده‌های مواصلاتی مورد انتظار است.

با فعالیت سامانه بارشی گسترده از روز چهارشنبه تا اواخر وقت روز جمعه شاهد ریزش باران همراه با رعد و برق توام با تندباد لحظه‌ای، وزش باد نسبتا شدید و احتمال ریزش تگرگ و در ارتفاعات زاگرس ریزش برف خواهیم بود.

سبزه‌زاری گفت: پیش‌بینی می‌شود در این مدت در خوزستان به ویژه در نیمه شرقی و شمال شرقی و در دیگر نقاط به صورت نقطه‌ای طغیان مسیل‌ها و آبگرفتگی رخ دهد.

در شبانه‌روز گذشته گتوند ۲۹.۲ و دهدز ۸.۴ درجه سانتیگراد به ترتیب گرمترین و خنکترین نقاط استان خوزستان گزارش شده‌اند. در این مدت تغییرات دمای اهواز بین ۱۳.۸ و ۲۶.۸ درجه سانتیگراد در نوسان بوده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.