آسفالت عرصه هگمتانه یکی از مهمترین چالش‌های پرونده ثبت جهانی این اثر تا یک ماه آینده حذف و سنگ فرش جایگزین آن می‌شود.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان ثبت جهانی این پرونده را مطالبه مردم همدان دانست و گفت: حذف آسفالت عرصه هگمتانه یکی از مهمترین چالش‌های این پرونده بود که تا یک ماه آینده میدان هگمتانه و خیابان آسفالت منتهی به بازار آهن فروشان حذف خواهد شد.

علی مالمیر با اشاره به اینکه اکنون پرونده ثبت جهانی در مرحله ترجمه است و پس از ترجمه، از سوی کارشناسان وزارتخانه آماده ارسال می‌شود، تصریح کرد: سایت موزه میدان مرکزی شهر همدان و آثار ارزشمند بسیاری مانند سرای غفاری که به پارکینگ تبدیل شده بود از آثاری هستند که جهانی خواهند شد.

وی با بیان اینکه ساماندهی مغازه‌ها، جداره‌های پیاده راه بوعلی و اکباتان در دستور کار قرار دارد، افزود: جابه‌جایی برخی از خطوط و کنتور‌های برق، مرمت خانه میرابیان، خانه شرفخانی و خانه نوری انجام شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان همدان در ادامه گریزی به کاوش محوطه باستانی هگمتانه زد و گفت: تداوم کاوش و آغاز فصل بیست و سوم کاوش تپه باستانی هگمتانه در حال انجام است، علاوه بر این تجهیز پایگاه و کتابخانه هگمتانه و اتاق تفسیر و روشنایی شب تا پیش از ارسال پرونده ثبت جهانی انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.