مهدی پارسی گفت: در حال حاضر حدود ۱۴۰ کیلومتر طرح راهسازی در محورهای زاهدان- میرجاوه، زاهدان- نصرت آباد. زاهدان- زابل زاهدان- بیرجند، زاهدان - خاش (قطعه ۱بطول ۲۰کیلومتر ) زابل- زهک و همچنین احداث راه اصلی در مسیرهای اسکل آباد- بزمان، خاش –روتک به همراه پل شیله در دست ساخت است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرساری سیستان و بلوچستان افزود: براساس برنامه این اداره کل متعهد شده است ۷۰ کیلومتر باند دوم را تا پایان امسال به بهره برداری برساند.
وی ادامه داد: تمامی ۱۵ کارگاه راهسازی استان با بدهی بیش از ۵۰۰ میلیاردتومانی که در تاریخ راه سازی استان بی سابقه بوده فعال است.
معاون مهندسی و ساخت اداره کل راه و شهرساری استان سیستان و بلوچستان تاکید کرد: با توجه به اینکه توسعه شبکه راههای استان به ویژه ساخت بزرگراه با هدف رشد ترانزیت و تجارت، اتصال راههای داخلی به محورهای مرزی، افزایش درآمدهای ارزی، افزایش سرعت انتقال بار و مسافر و کاهش زمان سیر به طور ویژه در دستور کار اداره کل راه و شهرسازی قرار گرفته است.
وی افزود: با تامین هزار میلیارد تومان اعتبار بسیاری از طرح ها تکمیل و تعهد این اداره کل طبق برنامه زمان بندی شده محقق می شود.
پارسی میزان اعتبارات و زمان ابلاغ آن نیز یكی از چالش های حوزه راه سیستان و بلوچستان عنوان کرد و افزود: راهسازی یكی از فعالیت های عمرانی هزینه بر و زمان بر است و با توجه به ویژگی های جغرافیایی استان كه برخی مناطق آن سخت گذر و كوهستانی است راهسازی نیاز به بودجه بیشتری دارد .