فرماندار ویژه میانه خواستار تعیین تکلیف اراضی موقوفه این شهرستان شد.

آقای سعادتی در جلسه‌ای با مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی با بیان اینکه ۷ روستای بخش کندوان و نیز روستا‌هایی در بخش‌های ترکمانچای و کاغذکنان و شهرک صنعتی ترکمانچای دارای اراضی موقوفه هستند خواستار تعیین تکلیف آن از سوی اوقاف و امور خیریه شد.

وی همچجنین در مورد موقوفه بودن کاروانسرای جمال آباد نیز با بیان اینکه این امر باعث شده تا اداره میراث فرهنگی نتواند در این کاروانسرای تاریخی تعمیرات انجام داده و عملا اعتباری اختصاص دهد، گفت: لازم است در این زمینه شفاف سازی صورت پذیرد چراکه ضروریست با تعمیرات، بهره برداری و ثبت جهانی آن شهرستان میانه در حوزه گردشگری از آن بهره‌مند شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه  آذربایجان شرقی نیز در این جلسه با بیان اینکه اداره کل اوقاف در زمینه حل مسائل اوقافی ممنوعیت و محدودیتی ندارد و در بسیاری از نقاط استان در زمینه تعیین تکلیف موقوفات پیش قدم بوده، گفت: بسیاری از موقوفات کمتر از یک دانگ در استان و شهرستان میانه تبدیل به احسن شده و عدم مراجعه مردم برای تعیین تکلیف این روند را کند کرده است.

حجت الاسلام حسینی در خصوص حل مسائل مربوط به کاروانسرای جمال آباد، گفت: در این خصوص آماده تشکیل جلسه سه جانبه با فرمانداری و اداره کل میراث فرهنگی هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.