فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل گفت: حفظ و حراست از آثار باستانی و فرهنگی در گرو فرهنگ‌سازی و مردم محوری است.

سرهنگ ناصر شکری گفت: اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل به منظور فرهنگ‌سازی عمومی در زمینه حفظ و حراست از آثار باستانی با صدا و سیمای مرکز استان همکاری می‌کند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی استان اردبیل افزود: طی این همکاری کارشناسان حوزه میراث‌فرهنگی و حفاظت از آثار باستانی در برنامه‌های تلویزیونی به ارائه اطلاعات و آگاه‌سازی عموم مردم در جهت حراست از آثار فرهنگی و باستانی می‌پردازند.

شکری تاکید کرد: با توجه به محدودیت‌های موجود در امکانات و نیرو‌های حفاظتی با مردمی سازی و تقویت انجمن‌های مردم نهاد و پرداختن به آموزش در سنین پایین و افزایش حساسیت درخصوص هویت ملی می‌توان به نتیجه مطلوب در حفاظت از آثار باستانی و فرهنگی دست یافت.

او ادامه داد: با توجه به اینکه میراث‌فرهنگی رده حفاظتی دارد برخی موارد مثل همکاری با صدا و سیمای مرکز استان به منظور فرهنگ‌سازی، تامین نیروی یگان حفاظت و فعال کردن انجمن‌های میراث‌فرهنگی در کمیسیون حفاظت از اماکن و تاسیسات دارای رده حفاظتی استانداری طرح شده است و کلیه دستگاه‌ها ملزم به همکاری هستند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.