مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی گفت: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان در خراسان جنوبی سرمایه گذاری شده است.

شریعتی فر گفت: یکی از مؤلفه‌های رونق اقتصادی در منطقه توسعه سرمایه گذاری بوده که این امر وابسته به شاخص‌هایی اعم از اعطای تسهیلات، رفع موانع و مشکلات واحد‌های تولیدی و سرمایه گذاران و کمک به واحد‌های تولیدی برای بازگشت به چرخه تولید است.

او با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۲۳۹ میلیارد تومان در خراسان جنوبی سرمایه گذاری شده است، افزود: همچنین حدود ۵۴ واحد تولیدی جدید با اشتغال هزار و ۴۵ نفر ایجاد شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی بیان کرد: همچنین در امسال ۳۲ واحد تولیدی که کمتر از ظرفیت اسمی کار می‌کردند، به چرخه تولید برگشتند.

او اظهار کرد: از ابتدای دولت نهم، ۹ مجوز سرمایه گذاری خارجی به مبلغ ۴۲۳ میلیون دلار در حوزه‌های مختلف صنعت، معدن و کشاورزی مصوب شده که این واحد‌ها طی سنوات آینده آغاز به کار می‌کنند.

پرداخت ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات

شریعتی فر گفت: از ابتدای سال جاری ۱۰۲ واحد تولیدی راکد احیا و برای ۵۱۱ نفر اشتغال جدید ایجاد شده است که این امر نشان از رونق اقتصادی در استان دارد.

او با اشاره به تسهیلات پرداخت شده در امر اشتغال بیان کرد: از ابتدای امسال در راستای تسهیلات تکلیفی بند «الف» تبصره ۱۸ قانون بودجه برای هزار و ۲۷۱ واحد ۸۰۰ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور سرمایه گذاری و اشتغال استانداری خراسان جنوبی ادامه داد: ۱۶۱ طرح هم تسهیلاتی بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان در زمینه مشاغل خانگی دریافت کرده‌اند که برای ۷۰۰ نفر اشتغال داشته است.

او بیان کرد: هزار و ۲۸۵ میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع جز دو تبصره ۱۶ سال ۱۴۰۱ در اختیار استان قرار گرفته که به محض تخصیص، در اختیار هشت دستگاه اجرایی و نهاد متولی این حوزه قرار می‌گیرد.َ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.