به گفته روزنامه اشپیگل توپخانه‌های پانزرهاوبیتزه ۲۰۰۰ که آلمان به اوکراین فرستاده است به دلیل مشکلاتی قابلیت استفاده در میدان جنگ را ندارد.

آلمان ۱۴ فروند از پیشرفته‌ترین توپخانه‌های خودکششی ۲۰۰۰ خود را به اوکراین فرستاده است، اما از همان ابتدای رسیدن آن‌ها به اوکراین کارکرد لازم را نداشتند.

روزنامه آلمانی اشپیگل روز جمعه در گزارشی نوشت که این تسلیحات در ماه ژوئیه یک سری مشکلات فنی داشتند و همین مشکلات موجب می‌شد که پیام‌های خطا را نشان دهند.

اوکراین می‌گوید مشکلات برخی از این توپخانه به حدی بود که اخیراً ۶ عدد از آن‌ها برای انجام تعمیرات به لیتوانی ارسال شده اند. از این تعداد تنها ۵ عدد قرار است پس از تعمیرات به میدان جنگ بازگردند و ظاهراً یک عدد از آن‌ها از رده خارج می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است که نه صنعت نظامی آلمان و نه ارتش این کشور توانایی تعمیر و یا ارسال قطعات یدکی را ندارند و به همین دلیل یک عدد از همین توپخانه‌ها به دلیل نبود قطعات یدکی اوراق شده و از قطعات آن در سایر سلاح‌های جنگی استفاده شده است.

اشپیگل در گزارش خود عنوان کرده است که دولت آلمان از اواخر تابستان امسال از این کمبود قطعات یدکی آگاه بوده چراکه ارتش بار‌ها در مورد ارسال بسته‌های یدکی به اوکراین هشدار داده بود.

آلمان در نظر داشت یک مرکز تعمیرات تسلیحات نظامی را در اسلواکی راه اندازی کند، اما این هدف به دلیل مشکلات اقتصادی و مالی تا به امروز محقق نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۱۹:۱۹ ۲۹ آبان ۱۴۰۱
آلمان اکراین را سر کار گذاشته. باید آلمان تنبیه و تحریم بشه تا دیگه از این غلطا نکنه.
آخرین اخبار