۱۵ کانکس به خانه بهداشت‌های عشایری تعلق گرفت

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری گفت: ۱۵ کانکس برای استقرار و فعالیت خانه بهداشت‌های عشایری تدارک دیده شده است.

علی احمدی با بیان اینکه خوشبختانه با تلاش‌ها و پیگیری‌های مستمر مسئله کمبود پزشک در استان حل شده است، گفت: در حال حاضر تمامی مراکز خدمات جامع سلامت و مراکز خدمات بهداشتی شبانه‌روزی در سطح استان فعال هستند.

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از بازدید‌های میدانی در استان به صورت هفتگی خبر داد و افزود: دوشنبه‌های هر هفته ضمن بازدید از مراکز بهداشتی، مشکلات شهرستان‌ها نیز بررسی می‌شود.


بیشتر بخوانید


احمدی ادامه داد: هر پنجشنبه از یک مرکز خدمات بهداشتی شبانه‌روزی در سطح استان به صورت سرزده بازدید کرده و پایش میدانی انجام می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه این پایش‌ها به دور سوم رسیده است، اظهار کرد: در راستای تحقق طرح عدالت و تعالی نظام سلامت، فعالیت‌های چشمگیری صورت گرفته و ادامه‌دار است.

رئیس مرکز بهداشت استان مطرح کرد: تقریبا در تمام شهرستان‌ها جمعیت عشایری وجود دارد و به طور ویژه شهرستان کوهرنگ و اردل کانون‌های عشایر هستند.

احمدی با اشاره به اینکه در دولت قبل بحث ساماندهی خانه بهداشت‌های عشایری از جمله تعلق تعدادی کانکس در دستور کار بود که متاسفانه انجام نشد، بیان داشت: با پیگیری‌های انجام‌شده، ۱۵ کانکس برای استقرار و فعالیت خانه بهداشت‌های عشایری تدارک دیده شده است.

وی اضافه کرد: همچنین ۱۶ خانه بهداشت روستایی غیرفعال داریم که طبق طرح گسترش شبکه‌ها فعال می‌شوند.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به اینکه نیمه‌کاره بودن ساختمان یا عدم وجود بهورز از جمله دلایل غیرفعال بودن این مراکز است، بیان کرد: برای خدمات‌رسانی به عشایر معطل ساخت ساختمان نمانده و نمی‌مانیم و به طور جدی به دنبال فعال شدن خانه بهداشت‌های روستایی هستیم.

احمدی با بیان اینکه به محض برگشت عشایر، تیم سیار عشایری برای خدمات‌رسانی در کوهرنگ و اردل آماده است، اظهار کرد: علاوه بر این تیم‌ها چندین نوبت بسیج جامعه پزشکی و گروه‌های جهادی داوطلب در این ۲ منطقه خدمات بهداشتی و درمانی ارائه کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: ماشین دندانپزشکی سیار، در طول تابستان سال جاری در حال خدمات‌رسانی در مناطق عشایری بود.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به اینکه عمق محرومیت‌ها به قدری‌ست که با تیم سیار و کانکس به طور کامل رفع نمی‌شود، تصریح کرد: صعب‌العبوری راه، کمبود آب و مشکلات زیرساختی از جمله مسائلی است که رفع آن همت و همکاری همه نهاد‌ها را می‌طلبد.

احمدی تاکید کرد: ابتدا باید زیرساخت‌ها تامین شود تا کیفیت خدمات بهداشتی نیز افزایش یابد.

رئیس مرکز بهداشت استان با اشاره به اینکه حوزه بهداشت ماشین کمک‌دار برای مناطق عشایری ندارد، توضیح داد: در پی سفر معاون وزیر بهداشت به استان و بازدید از مناطق عشایری قرار بر این شد که ۴۰ ماشین کمک‌دار به استان تعلق بگیرد که امیدواریم این امر تحقق پیدا کند.

احمدی با بیان اینکه خدمات بهداشتی در حوزه عشایر رو به بهبود است، اظهار داشت: افزایش تعداد خانه بهداشت‌ها و نیرو‌های خدمت در مناطق عشایری در دستور کار است.

منبع: فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار