معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: ۳۵ هزار تن شن و ماسه برای نمک‌پاشی جاده‌ای استان در روز‌های یخبندان در راهدارخانه‌های استان ذخیره شده است.

رامبد نوذری با بیان اینکه طرح راهداری زمستانه در استان از ۱۵ آبان جاری آغاز شده، اظهار داشت: هم اکنون در استان ۳۱ راهدارخانه ثابت و سیار وجود دارد که برای استقرار ماشین‌آلات و پرسنل در حین اجرای طرح زمستانه ساماندهی شده‌اند.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان افزود: تمهیدات لازم برای ارائه خدمات راهداری در فصل سرما و یخبندان در قالب طرح راهداری زمستانه در استان اندیشیده شده وعلاوه بر ذخیره شن و نمک، ماشین آلات برف روبی نیز تجهیز و در راهدارخانه‌ها مستقر شده اند.

او یادآور شد: همچنین ۳۱۶ دستگاه انواع ماشین آلات راهداری در بخش دولتی و ۱۰۵ دستگاه در بخش خصوصی در اختیار راهداران قرار گرفته تا بتوانند در اسرع وقت نسبت به برف روبی و پاکسازی راه‌ها در مواقع بارش اقدام کنند.

نوذری با بیان اینکه پاکسازی راه‌های اصلی و فرعی استان برعهده اداره کل راهداری می‌باشد، اضافه کرد: پاکسازی محور‌های روستایی نیز به نیرو‌های بخش خصوصی واگذار شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: ۵۲۰ نفر از پرسنل اداره کل و ۱۳۵ نفر از پرسنل بخش خصوصی در قالب ۳۶ اکیپ دولتی و ۳۵ اکیپ خصوصی در حالت آماده باش و خدمت رسانی به مردم استان هستند. 

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این میزان ۶ هزار و ۱۰۰ کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و ۹۰۰ کیلومتر آن راه بین‌شهری شامل ۳۲۵ کیلومتر بزرگراه، ۸۸۸ کیلومتر اصلی و ۷۰۰ کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.