مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: در ۶ ماهه نخست سالجاری هیچ واحد تولیدی در سطح استان به علت آلایندگی تعطیل نشده است.

حسن قاسم پور با بیان اینکه در ۶ ماهه اول سال‌جاری هیچ واحد تولیدی آلاینده‌ای تعطیل نشده است، گفت: بازدارندگی واحد‌های آلاینده با اعمال جریمه نقدی محقق و آلایندگی واحد تولیدی با اخطار رفع می‌شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل گفت: دو نوع واحد آلاینده داریم که یک نوع از واحد‌ها فقط مشمول پرداخت یک درصد از تولیدات خود هستند که ۱۸ واحد تولیدی در استان از این نوع هستند.

قاسم پور بیان کرد: واحد‌هایی هم که با اخطار آلایندگی خود را رفع نکنند منجر به صدور حکم شده و علاوه بر پرداخت یک درصد از سهم تولید، ملزم به پرداخت ۹ درصد دیگر می‌شوند.

او با اشاره به وضعیت فاضلاب شهری و صنعتی استان از در حال اجرا بودن طرح ارتقای پذیرنده فاضلاب شهر اردبیل خبر داد و گفت: فاضلاب اردبیل برای جمعیتی پایین‌تر از ۵۰۰ هزار نفر اجرا شده بود و هم اکنون با افزایش جمعیت شهری جوابگو نیست و باید ارتقا یابد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان اردبیل بیان کرد: در شهرک صنعتی ۲ اردبیل هم تصفیه خانه فاضلاب برای ۱۰۰ هکتار برنامه ریزی شده بود که هم اکنون این مساحت به چهار برابر رسیده و ارتقای فاضلاب این شهرک نیز کاملا ضرورت داشت.

قاسم پور افزود: در حال حاضر فاضلاب شهرک صنعتی اجرا شده و آماده بهره برداری است که بزودی توسط شرکت شهرک‌های صنعتی افتتاح می‌شود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.