تجلیل نماینده ولی فقیه از دانش آموزان مقام آور کنگره سراسری قرآن

در مراسمی از ۱۲ دانش آموز مقام آور آور بیست و هفتمین کنگره سراسری قرآن کریم ویژه مدارس استعداد‌های درخشان استان توسط نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تجلیل و تقدیر شدند.

نماینده ولی فقیه در استان در این جلسه با اشاره به افتخار آفرینی دانش آموزان استان در هفتمین کنگره سراسری قرآن کریم گفت:افتخار آفرینی این عزیزان در رویداد بزرگ قرانی کشور نشان داد که اگر زمینه برای جوانان و نوجوانان فراهم شودقابلیت‌های خوبی در ابعاد معنوی و قرآنی در استان وجود دارد.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود:با برنامه ریزی صحیح و فراهم آوردن زمینه رشد نوجوانان می‌توانیم ان‌ها را درمسیر تکامل ارتقای معنوی و علمی واستحکام پایه‌های اعتقادی و دینی هدایت کنیم تا جوانان استعداد‌های نهفته‌ی خود راپیدا کنند.

او  خطاب به دانش آموزان حاضر در جلسه گفت:شما مایه فخر و مباهات ما هستین و لی ما وجدانا از شما خجالت می‌کشیم که نتواستیم در این راستا قدم‌های خوبی را برداریم.

او  با بیان اینکه جوانان موجب غرور ملی این کشور هستند افزود:جوانان اصیل ما قابلیت درخشش در دنیا را دارند ودشمن هم از همین موضوع عصبانی است و اگر ما بخواهیم بر دنیا مسلط باشیم از نظر علمی باید روز به روز پیشرفت کنیم.

امام جمعه تبریز گفت:اگر امروز جوانان ما را امورد هدف قرار داده اند و توسط برخی جوانان ک فریب خوردند علیه نظام جمهوری اسلامی توطئه می‌کنند فقط به خاطر موفقیت‌هایی است که توسط همین جوانان برای جمهوری اسلامی ایران به دست آمده است.

حجت الاسلام و المسلمیت آل هاشم  با بیان اینکه مقام معظم رهبری همیشه در رابطه با تشویق جوانان برای پیشرفت‌های علمی توصیه می‌کنند افزود:این مسئله یک مسئولیت خیلی بزرگی برای ما که در این نظام مسئولیت داریم، ایجاد می‌کند و باید بستر‌های مناسب را آماده کنیم و از استعداد‌های این جوانان استفاده کنیم اگر سستی کنیم به مبانی دینی، قرآنی، نهج البلاغه و صهیفه سجادیه ظلم کردیم.

او با بیان اینکه مسیر قران بهترین راه رسیدن به آرامش است افزود:آرامشی که در جامعه می‌تواند ایجاد شود فقط به وسیله‌ی قرآن است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هم در این دیدار طی گزارشی کوتاه به فعالیت‌های پژوهشی، مهارتی و فرهنگی دانش اموزان استان اشاره کرده و گفت: دانش اموزان و فرهنگیان استان در تمامی فعالیت‌های علمی، قرآنی و هنری مورد حمایت کامل دستگاه تعلیم و تربیت استان هستند.

علیرضا صیادی با بیان اینکه نخبه‌های دانش آموزی سرمایه‌های عظیم کشور هستند، بر فعالیت‌های پژوهش محور تاکید کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.