برگزاری شورای توسعه صنایع دستی و گردشگری استان یزد

استاندار یزد، شورای توسعه صنایع دستی و گردشگری استان را شورایی بالادستی و مهم عنوان کرد و مصوبات آن را لازم الاجرا دانست.

مهران فاطمی استاندار یزد گفت: در شورای توسعه صنایع دستی و گردشگری استان، تمامی مدیران مرتبط و فعالان بخش خصوصی حضور داشته و تصمیمات این شورا همچون تصمیمات و مصوبات شورای برنامه ریزی و توسعه استان لازم الاجراست.

او افزود: در سال گذشته ما با رشد هفت و ۵۵ صدم درصدی، بالاترین رشد اقتصادی در کشور را داشته ایم که دو و ۵۵ صدم درصد از آن متعلق به گردشگری و صنایع دستی استان بوده که ما اطمینان داریم با ظرفیت‌های موجود در این حوزه میتوانیم استان را از مسیر گردشگری و در واقع با بوم گردی و ملاحظات فرهنگی اداره کنیم.

استاندار یزد یادآور شد: برگزاری جلسات این شورا باعث رونقی ویژه در حوزه گردشگری، صنایع دستی و مباحث میراث فرهنگی و همچنین صیانت از بافت‌های تاریخی می‌شود که اثرات آن مشهود است.

فاطمی نیاز به زیرساخت در حوزه گردشگری، صنایع دستی، تامین مواد اولیه، بازرگانی و مباحث مربوط به موزه‌ها را مهم عنوان کرد و چنین جلساتی را برای تحقق و تامین این زیرساخت‌ها ضروری دانست.

او گفت: یکی از مسیر‌های مهم توسعه و پیشرفت استان، مسیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است که با ملاحظات فرهنگی استان همراه است، لذا ما به طور خاص و ویژه بر روی مسائل و مشکلات این حوزه تمرکز کرده و پیگیری می‌کنیم.

احمد آخوندی، مدیر کل میراث فرهنگی استان یزد نیز برگزاری سیزدهمین نشست شورای توسعه صنایع دستی و گردشگری را امری مهم عنوان کرد و گفت: این جلسه به طور ویژه با محوریت صنایع دستی برگزار شد و این در حالی است که تاکنون در جلسات گذشته، تمرکزی بر روی این موضوع وجود نداشته است.

آخوندی افزود: در حوزه صنایع دستی ما سه مرحله پیش تولید، تولید و پس از تولید را پیش رو داریم که اعتقاد ما به عنوان متولی این است که تمرکز یک صنعتگر باید بر روی تولید باشد.

او افزود: ما از صنعتگران این عرصه قبل از تولید در قالب شرکت‌هایی برای طراحی محصول، آموزش، استاندارد سازی، تامین مواد اولیه و همچنین برای برندسازی، بازاریابی و بسته بندی بعد از تولید نیز در قالب شرکت‌هایی حمایت می‌کنیم چراکه یک تولید کننده باید تمرکز خود را تنها برای تولید محصول بگذارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.